حمله جنگنده‌های آمریکایی به مقر توپخانه ارتش سوریه

 یک منبع نظامی وابسته به ارتش سوریه گزارش داد: حوالی ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه شنبه شب به وقت دمشق (همزمان با ۰۱:۰۰ بامداد یکشنبه به وقت تهران)، جنگنده‌های (به اصطلاح) ائتلاف آمریکایی، مقر توپخانه ارتش سوریه را در یک منطقه نظامی در غرب شهر البوکمال استان دیرالزور هدف قرار دادند که به انهدام یک تانک و زخمی شدن ۲ سرباز منجر شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) از دیرالزور، در حمله هوایی جدید جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی به شهرک الباغوز در حومه دیرالزور در شرق سوریه یک زن به شهادت رسید.

منابع محلی اعلام کردند جنگنده‌های (به اصطلاح) ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی آمریکا در تازه‌ترین حمله هوایی به خاک سوریه که به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش صورت می‌گیرد، روز شنبه تعدادی از خانه‌های مسکونی را در شهرک الباغوز بمباران کردند که به شهادت یک زن و ویرانی تعدادی از خانه‌ها و اموال ساکنان این شهرک منجر شد.

در حمله هوایی دو روز پیش جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی به شهرک الباغوز نیز نیز دو زن شهید شدند و خسارت‌های زیادی به اهالی این منطقه وارد شد.

ائتلاف بین المللی تحت امر آمریکا به صورت غیر قانونی و خارج از چارچوب شورای امنیت سازمان ملل و به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش در سوریه در اوت سال ۲۰۱۴ تشکیل شد، اما در بیشتر حملات هوایی این ائتلاف در سوریه مناطق غیر نظامی هدف قرار گرفتند و تاکنون ده‌ها نفر بر اثر این حملات قتل عام و مراکز و تاسیسات زیربنایی ویران شده اند.

شهر رقه در شمال سوریه بر اثر حملات هوایی ائتلاف آمریکا تقریبا به طور کامل ویران شده است.