کینه شتری رژیم بحرین از حزب الله لبنان

خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین، روز شنبه ضمن طرح اتهامات علیه ایران، از اتحادیه اروپا و دیگر کشورهای جهان خواست حزب الله لبنان را به فهرست سازمان‌های تروریستی خود اضافه کنند.

وزیر خارجه بحرین این اظهارات را در گفتگو با شبکه اماراتی «اسکای نیوز» و در حاشیه نشست وزرای «سازمان همکاری اسلامی» در ابوظبی بیان کرد.

او با تکرار ادعاهای ضدایرانی مقامات کشورهای عربی، بار دیگر ایران را به «حمایت از تروریسم» متهم کرد و مدعی شد: «بسیاری از کشورهای سازمان همکاری اسلامی از تروریسم مورد حمایت ایران رنج می‌برند. ایران از سازمان تروریستی مانند حزب‌الله حمایت می‌کند».

این مقام عربی در حالی ایران و حزب‌الله را به حمایت از تروریسم متهم می‌کند که به اذعان رسانه‌های جهان دست‌کم طی سالهای گذشته ایران و مبارزان حزب‌الله خط مقدم مبارزه با گروه‌های تروریستی تحت حمایت کشورهای شناخته‌شده عربی و غربی در منطقه بوده‌اند.

پنج‌شنبه گذشته نیز پارلمان انگلیس در اقدامی عجیب شاخه سیاسی و نظامی حزب‌الله لبنان را به فهرست سازمانهای «تروریستی» اضافه کرد. تصویب این طرح به این معناست که طرفداران حزب‌الله در این کشور به ۱۰ سال زندان در انگلیس محکوم خواهند شد. این اقدام انگلیس با واکنش و محکومیت کشورهای مختلف مواجه شد.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در نشست مشترک خبری با برهم صالح، همتای عراقی اش در پاریس با اشاره به اقدام انگلیس علیه حزب الله لبنان گفت: هیچ کشوری نمی‌تواند یک حزب لبنانی را که در دولت این کشور مشارکت دارد، در فهرست تروریسم قرار دهد. ما با جناح سیاسی حزب الله که در دولت لبنان مشارکت دارد، تعامل داریم.

وزارت خارجه سوریه نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این تصمیم انگلیسی‌ها دشمنی‌ تاریخی آن‌ها نسبت به امت عربی را نشان می‌دهد. انگلیس همواره در همه انواع حملات علیه امت عربی از حمله سه‌جانبه به مصر گرفته تا آخرین این حملات که حمله سه‌جانبه به سوریه در آوریل ۲۰۱۸ بود، شریک اصلی بوده است.