محمود عباس از صهیونیست ها خشمگین شد

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نخستین دیدار با اعضای دولت جدید این تشکیلات در کرانه باختری گفت اقدام اسرائیل را در خودداری از بازپرداخت مالیات بر درآمد شهروندان فلسطینی به تشکیلات خودگردان نخواهد پذیرفت.

موضوع بازپرداخت مالیات شهروندان فلسطینی که رژیم صهیونیستی به نیابت از تشکیلات خودگردان دریافت می‌کند در دستور کار نخستین نشست کابینه محمود عباس و نخست وزیر محمد اشتیه قرار داشت.

رژیم اسرائیل از بازپرداخت ۱۳۸ میلیون دلار مالیات بر درآمد که به نیابت از تشکیلات خودگردان از شهروندان فلسطینی دریافت می‌کند خودداری کرده است.

محمود عباس به اعضای کابینه جدید تشکیلات خودگردان فلسطینی گفت: «موضع ما هیچ تغییری نکرده است. آن‌ها (اسرائیلی ها) تلاش می‌کنند مبالغی را که از پول ما کسر شده به شکل قانونی درآورند. به ویژه مبالغی که به خانواده‌های زندانیان و زخمی‌ها اختصاص داشته و ما به هیچ وجه چنین چیزی را نمی‌پذیریم.»

کابینه جدید تشکیلات خودگردان فلسطینی ابتدای ماه جاری میلادی سوگند یاد کرد. دولت تشکیلات خودگردان به علت بحران مالی بسیار شدیدی که پس از تحریم‌های آمریکا و خودداری اسرائیل از بازپرداخت درآمد‌های مالیاتی پیشامد کرد با چالش‌های فراوان و بسیار سنگینی روبروست.