اولتیماتوم دادستانی رژیم صهیونیستی به نتانیاهو

آویخای مندلبلیت، دادستان کل رژیم صهیونیستی تا هفته آینده به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم فرصت داد تا اگر تمایل دارد از حق خود برای انجام دفاعیه در خصوص پرونده‌های فساد مالی استفاده نماید.

آویخای مندلبلیت در نامه‌ای به وکلای نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد در صورتی که نتانیاهو مایل به دفاع از خود در پرونده‌های فساد مالی، پیش از اعلام جرم احتمالی علیه او است تا ۱۰ ماه می‌ فرصت دارد این مسئله را اعلام کند.

گفته می‌شود جلسه دفاع نخست وزیر رژیم صهیونیستی از خود احتمالا در ۱۰ جولای برگزار شود. در نامه دادستانی رژیم صهیونیستی آمده است وکلای نتانیاهو نسبت به پرداخت دستمزد خود تا به امروز اعتراض کرده و از گردآوری فایل‌های مربوط به پرونده نخست وزیر تا زمانیکه حقوق خود را دریافت نکنند، امتناع می‌کنند.

بنا به گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی نخست وزیر می‌خواهد ۲ میلیون دلار از دو تاجر آمریکایی، ناتان میلیکووسکای، عموزاده او و اسپنسر پارتریچ، دوستش، برای پرداخت حق الزحمه وکلای خود بگیرد.

در ماه فوریه سال میلادی جاری دادستان کل رژیم صهیونیستی اعلام کرد قصد دارد علیه بنیامین نتانیاهو به دلیل تقلب، دریافت رشوه و خیانت در امانت اعلام جرم کند. نتانیاهو یک روز پس از انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی در ۹ آوریل، درخواست کرد تا شواهد و مدارک پرونده تنها در اختیار وکلای او قرار بگیرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سه پرونده فساد مالی و پرداخت رشوه متهم شده است. پرونده ۱۰۰۰ مربوط به دریافت پول و هدایای گرانقدر از تجار ثروتمند است. پرونده ۲۰۰۰ درباره تلاش وی برای ایجاد یک توافق پنهانی با یک روزنامه صهیونیستی برای نشان دادن چهره سیاسی بهتری از او در سال ۲۰۱۴ است. پرونده ۳۰۰۰ به فساد مالی نتانیاهو در قرارداد معامله زیردریایی‌های رژیم صهیونیستی ارتباط دارد. پرونده ۴۰۰۰ که خطرناک‌ترین پرونده علیه نتانیاهوست، درباره تسهیلات مالی است که نتانیاهو به مالک شرکت «بزک» ارائه کرد تا از حمایت رسانه‌ای پایگاه خبری «والا» -وابسته به شرکت بزک- برخوردار شود.