ترامپ به گلف باز آمریکایی مدال افتخار داد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (دوشنبه) طی مراسمی در کاخ سفید نشان افتخار آزادی رئیس جمهوری را به «تایگر وودز» گلف باز حرفه‌ای آمریکا اهدا کرد.

در این مراسم تعدادی از مقامات ارشد دولت ترامپ، سناتور‌ها و اعضای خانواده تایگر وودز حضور داشتند. 

تایگر وودز ۴۳ ساله پس از دریافت این نشان افتخار که بالاترین نشان افتخار مدنی در این کشور محسوب می‌شود، خطاب به حاضران گفت: شما خوبی‌ها و بدی‌ها و بالا و پایین‌ها را مشاهده کردید و من بدون کمک شما اکنون در این جایگاه نبودم.

این ورزشکار که در میان موفق‌ترین گلف بازان کل تاریخ قرار دارد، ماه گذشته میلادی هم در رقابت‌های مسترز به قهرمانی دست یافت. اما تصمیم دونالد ترامپ برای اهدای این مدال به وودز شک و شبهاتی را بوجود آورده که شاید رئیس جمهور آمریکا به دلیل روابط شخصی و کاری نزدیکی که با وودز دارد، چنین مدالی را به او اهدا کرده است.

تایگر وودز در حال حاضر مشغول طراحی زمین گلف دونالد ترامپ در دبی است. وودز حتی پیروزی خود را در مسابقات مسترز سال ۱۹۹۷ در هتل «تاج محل» دونالد ترامپ در آتلانتیک سیتی در نیوجرسی جشن گرفت. دونالد ترامپ نام یکی از ویلا‌های خود در دورال فلوریدا را به نام تایگر وودز ثبت کرده است!

نشان افتخار آزادی رئیس جمهوری بالاترین جایزه مدنی در آمریکاست که بوسیله رئیس جمهور این کشور اهدا می‌شود. این مدال از سوی رئیس جمهور به شخصی اهدا می‌شود که در راستای منافع و امنیت آمریکا، صلح جهانی و یا حوزه‌های فرهنگی و دیگر موارد تلاش کرده است.