حملات راکتی تروریست‌ها ریف شمال غربی حماه

عناصر تروریستی در واکنش به پیشروی‌های ارتش سوریه در ریف شمال غربی حماه، مناطق مسکونی آن را هدف حملات راکتی و خمپاره‌ای خود قرار دادند.

خبرگزاری سوری سانا در این رابطه گزارش داد که تروریست‌ها عصر روز شنبه با شلیک چند فروند راکت و خمپاره، مناطق مسکونی  شهر «السقیلبیه» و شهرک «عین الکروم» واقع در ریف شمال غربی را هدف قرار دادند.

در ادامه گزارش سانا آمده که عناصر مسلح پس از محاصره اطراف روستای «میدان غزال» در جبل شحشبو واقع در ریف شمال غربی سوریه، هشت فروند موشک از نوع «گراد» را به سمت مزارع گندم در حومه شهر السقیلبیه شلیک کردند.

شاهدان عینی می‌گویند که در این حملات راکتی، محصولات کشاورزی دچار آتش سوزی شد، اما به هیچ یک از شهروندان سوری آسیبی وارد نشد.

نیروهای ارتش سوریه و متحدان آن از 16 اردیبهشت ماه گذشته عملیات پاکسازی شمال و شمال غربی حماه را که در مجاورت جنوب استان ادلب قرار دارد، آغاز کردند.

نیروهای سوری طی چند روز گذشته موفق شدند شهرک‌ها و مناطقی مانند «قلعه المضیق و کفرنبوده» را آزاد کنند که از مقرهای مهم ارتباطی گروههای تروریستی «جبهه النصره و جیش العزه» در حماه به شمار می‌رود.

به دنبال پیشروی ارتش سوریه در ریف غربی حماه، سرکرده ائتلاف تروریستی «هیئة تحریر الشام» از عناصر تروریستی خواست تا جلوی این پیشروی را بگیرند.

«ابومحمد الجولانی» سرکرده ائتلاف تروریستی «هیئة تحریر الشام» (هتش) –که جبهه النصره رکن اصلی آن است- چند روز پیش خواستار ممانعت از پیشروی ارتش سوریه در ریف شمال غربی حماه شده بود.

الجولانی از عناصر مسلح مستقر در مناطق تحت اشغال تروریست‌ها در شمال سوریه خواست تا هر چه سریعتر جلوی این پیشروی ارتش گرفته شود.