انتقاد دوباره نماینده هم‌حزبی ترامپ از او

جاستین اماش، نماینده جمهوری خواه میشیگان که پیشتر خواستار استیضاح دونالد ترامپ شده بود، روز گذشته (جمعه) بار دیگر از رئیس جمهور آمریکا انتقاد کرد.

اخبار بین الملل- وی که ماه گذشته میلادی تنها نماینده جمهوری خواهی بود که خواستار استیضاح ترامپ شده بود، در حساب توییتر خود نوشت: رئیس جمهور آمریکا و متحدان او سعی دارند تلاش‌های ترامپ را برای زیر سؤال بردن کل تحقیقات رابرت مولر درباره روسیه توجیه کنند. آن‌ها ادعا می‌کنند که این تحقیقات مشکلاتی دارد و بدون هیچگونه مبنایی تحقیقات رابرت مولر را تضعیف می‌کنند.

او در توییت دیگری نوشت: گزارش مولر کارشکنی دونالد ترامپ در اجرای عدالت را شرح می‌داد و به صورت آشکار در آن آمده است که رابرت مولر تصمیم گرفته نظری درباره اینکه رئیس جمهور آمریکا جرمی مرتکب شده است یا خیر، ندهد؛ زیرا مولر در واقع اجازه متهم کردن رئیس جمهور را ندارد.

اماش پیشتر در حساب توییتر خود ویلیام بار، دادستان کل آمریکا را به تلاش برای فریب افکار عمومی با هدف حفظ جایگاه ترامپ متهم کرد و نوشت گزارش رابرت مولر، بازپرس ویژه پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا نشان می‌دهد ترامپ در اجرای عدالت کارشکنی کرده است. وی نخستین نماینده جمهوری خواهی به شمار می‌رود که خواستار استیضاح رئیس جمهور آمریکا شده است.

به دنبال آن، ترامپ در حساب توییتر خود جاستین اماش را هدف حملات لفظی قرار داد و نوشت: هرگز هوادار اماش نبودم؛ یک بی‌عرضه کامل که فقط برای مطرح کردن نام خود با من و برخی از ایده‌ای فوق‌العاده جمهوری‌خواهان مخالفت می‌کند. اگر او واقعا گزارش جانبدارانه مولر را که از سوی ۱۸ دموکرات خشمگین و بیزار از ترامپ تهیه شده، خوانده بود، متوجه می‌شد که این گزارش درباره اینکه تبانی نشده و در نهایت کارشکنی در اجرای عدالت صورت نگرفته، قاطعیت دارد.

مولر در گزارش اخیر خود ۱۰ مورد احتمالی از کارشکنی‌های ترامپ در اجرای عدالت را فهرست بندی کرده است. مسئله‌ای که باعث شده بسیاری از دموکرات‌ها خواستار استیضاح ترامپ شوند.