افزایش نابرابری در فرانسه

روزنامه فرانسوی زبان ون مینوت در صفحه توئیتر خود نوشت کمیته علمی متشکل از اقتصاددانان، جامعه شناسان، فیلسوفان و قضات دیده‌بان مبارزه با نابرابری‌ها در فرانسه اعلام کرد فاصله میان دستمزد‌های بالا و دستمزد‌های پایین در فرانسه همچنان وجود دارد.

اخبار بین الملل- لویی مورن، مدیر دیده بان مبارزه با نابرابری‌ها در فرانسه اعلام کرد زنان نسبت به مردان دستمزد بسیار پایین تری دریافت می‌کنند. میزان فقر نیز در مقایسه با سال ۲۰۰۶ بسیار بالاتر رفته است. در حال حاضر میزان فقر در فرانسه هشت درصد است در حالی که این میزان در سال ۲۰۰۶، هفت ممیز سه دهم درصد بود.

بنابر اعلام این دیده بان، در بازار کار نیز شرایط وخیم‌تر شده است. کار برای کارگران جوانی که مدرک تحصیلی ندارند، موقتی است. هشت میلیون نفر در فرانسه از لحاظ شغلی شرایط مناسبی ندارند. این افراد یا بیکار هستند یا شغل موقت دارند.

همه این نابرابری‌ها بر کیفیت زندگی مردم تأثیر می‌گذارد. ۱۷ درصد از افراد بسیار فقیر می‌گویند نمی‌توانند برای تماشای فیلم به سینما بروند.

اعتراضات هفته‌های اخیر به سیاست‌های اقتصادی دولت فرانسه، فاصله عمیقی را که میان فرانسوی‌ها با درآمد بالا و فرانسه مردمی وجود دارد، آشکار کرد.