حمله مجدد ترامپ به زنان دموکرات کنگره

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، بار دیگر در پیامی توئیتری به چهار زن دموکرات کنگره که مخالف سیاست‌های او هستند حمله کرد.

اخبار بین الملل_ او در پیام خود نوشت: باور نمی‌کنم که چهار نماینده زن کنگره، ظرفیت عشق ورزیدن به کشورمان را داشته باشند. آن‌ها باید به علت سخنان وحشتناک (و نفرت‌انگیزی) که گفته‌اند، از آمریکا و اسرائیل عذرخواهی کنند. آن‌ها دارند حزب دموکرات را نابود می‌کنند, اما اشخاصی ضعیف و دچار احساس ناامنی هستند که هرگز نمی‌توانند کشور بزرگ ما را نابود کنند!

هفته گذشته ترامپ در توئیتی نوشت: «نمایندگان زن کنگره، برخی از نفرت‌انگیزترین، زننده‌ترین و منزجرکننده‌ترین سخنانی را که تاکنون از سوی سیاستمداری در مجلس نمایندگان یا سنا گفته شده است، به زبان می‌آوردند؛ سخنان هولناک علیه اسرائیل، علیه آمریکا، در هواداری از تروریسم و فریاد زدن دشنام در میان عموم، در میان بسیار اقدامات هولناک دیگر». او در توئیتی دیگر در همان روز سخنان نژادپرستانه دیگری را مطرح کرد و نوشت «کشور ما آزاد، زیبا و بسیار موفق است. اگر از کشورمان بیزار هستید یا در اینجا خوشحال نیستید، می‌توانید آمریکا را ترک کنید!»

این اظهارات ترامپ انتقادات بسیاری را از میان شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی در داخل و خارج از آمریکا برانگیخت.

الکساندریا اوکاسیو کورتز، ایلهان عمر، آیانا پریسلی و رشیده طلیب، چهار نماینده زن رنگین پوست دموکرات کنگره هستند که مورد حملات نژادپرستانه ترامپ قرار گرفتند.

رئیس‌جمهور آمریکا امروز در توئیتی دیگر نوشت: داستان واشنگتن پست درباره توئیت و سخنرانی من در کارولینای شمالی، با منابع ساختگی که وجود خارجی دارد، خبر جعلی است. تنها چیزی که مردم از آن صحبت می‌کردند، ازدحام بی‌سابقه جمعیت و اشتیاق عظیمی بود که به مراتب بیش از [حضور مردم در گردهمایی انتخاباتی] دموکرات‌ها است. [نتیجه] را در سال ۲۰۲۰ خواهید دید!