بوریس جانسون جانشین ترزا می شد

«بوریس جانسون» وزیر خارجه سابق انگلیس با رای اعضای حزب حاکم محافظه‌کار به عنوان رهبر جدید این حزب انتخاب شد.

اخبار بین الملل_ با این انتخاب، وی رسماً از فردا نخست‌وزیر جدید انگلیس خواهد بود.

«بوریس جانسون» با به دست آوردن ۹۲ هزار رای به عنوان رئیس جدید حزب محافظه‌کار و نخست‌وزیر جدید انگلیس انتخاب شد. «جرمی هانت» رقیب بوریس جانسون در این رای گیری ۴۶ هزار رای را به خود اختصاص داد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، بارها و بارها از نخست‌وزیری بوریس جانسون اعلام حمایت و تاکید کرده است رابطه او با جانسون بسیار خوب است. ترامپ در حالی به حمایت از بوریس جانسون پرداخته است که جانسون هم از جمله حامیان رئیس جمهور آمریکا محسوب می‌شود.

بوریس جانسون که ۵۴ سال سن دارد، از چهره‌های شناخته شده کارزار خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است که در ماه ژوئیه سال گذشته میلادی به دنبال انتقاد از مواضع «ترزا می» در مذاکرات برکسیت، از سمت وزارت امور خارجه این کشور استعفا کرد. او به عنوان نخستین فرد اعلام کرد که وارد رقابت برای جانشینی «ترزا می» خواهد شد. محبوبیت بوریس جانسون در میان هواداران حزب محافظه‌کار بسیار بالا است.

جانسون در فاصله بین سال‌های ۲۰۰۸ (۱۳۸۷) تا ۲۰۱۶ میلادی (۱۳۹۵) شهردار لندن بود.

بوریس جانسون، رهبر جدید حزب حاکم محافظه‌کار و نخست‌وزیر جدید انگلیس، خروج این کشور از اتحادیه اروپا را برای سی و یکم اکتبر(نهم آبان ) وعده داد.

ترزا می‌ چندی پیش تحت فشار‌های فراوان از سوی اعضای ناراضی حزب خود با چشمانی اشک بار از سمتش به عنوان نخست‌وزیر انگلیس استعفا کرد؛ اما گفت تا زمان انتخاب یک جانشین در این سمت باقی خواهد ماند. وی از ریاست حزب محافظه کار انگلیس هم کناره‌گیری کرد. ترزا می‌ پس از اعلام استعفای خود گفت: هر کاری که می‌توانستم برای تحقق دموکراسی و دستیابی به توافق برکسیت انجام دادم.