سابقه طولانی نژادپرستی در بین روسای‌جمهور آمریکا

افشای یک نوار قدیمی از مکالمه تلفنی رونالد ریگان و ریچارد نیکسون، روسای جمهور سابق آمریکا بر نژادپرستی تاریخی مقامات این کشور صحه می‌گذارد.

اخبار بین الملل_ بر اساس یک نوار مکالمه تلفنی قدیمی که مدتها مخفی شده بود و آتلانتیک به تازگی آن را منتشر کرده، ریگان، فرماندار وقت کالیفرنیا در تماسی تلفنی با نیکسون، رئیس جمهور این کشور در اظهاراتی نژادپرستانه هیئت کشور‌های آفریقایی در سازمان ملل را «میمون» خطاب کرده است.

ریگان در این گفتگوی تلفنی می‌گوید: دیشب به شما گفتم همانند من آن‌ها را از تلویزیون تماشا کن. آن میمون‌های آفریقایی -لعنت بر آن‌ها- هنوز هم از پوشیدن کفش احساس ناراحتی می‌کنند!

بر اساس این نوار افشا شده، اظهارات نژادپرستانه ریگان باعث خنده نیکسون شد.

خوشحالی هئیت تانزانیا در مجمع عمومی سازمان ملل پس از رای دادن به جایگزینی چین به جای تایوان موجب عصبانیت ریگان شده بود. در پی این مکالمه تلفنی، نیکسون به مشاور امنیت ملی خود دستور داد تا همه نشست‌های آتی با سران کشور‌های آفریقایی که در رای گیری سازمان ملل درباره چین و تایوان از آمریکا حمایت نکردند را لغو کند.

به نوشته بیزنس اینسایدر، تیم نفتالی، استاد تاریخ دانشگاه نیویورک در پی افشای این نوار بود. او که از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ مدیریت کتابخانه ریاست جمهوری نیکسون را برعهده داشت، گفت زمانیکه اولین بار این نوار مکالمه در سال ۲۰۰۰ منتشر شد بخش اظهارات نژادپرستانه آن برای حمایت از حریم خصوصی ریگان حذف گردید. با توجه به آنکه ریگان در سال ۲۰۰۴ درگذشت، نگرانی‌ها درباره حریم خصوصی او از بین رفت و نفتالی از آرشیو دولتی خواست تا مکالمه تلفنی میان ریگان و نیکسون را بررسی کنند و نسخه کامل آن اوایل این ماه به صورت آنلاین منتشر شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا نیز با اظهارات نژادپرستانه شناخته شده است. در تازه‌ترین مورد ترامپ در توئیتی به چهار زن رنگین‌پوست دموکرات کنگره [الکساندریا اوکاسیو کورتز، ایلهان عمر، آیانا پریسلی و رشیده طلیب] حمله لفظی کرد و خواستار عذرخواهی آنان از آمریکا و رژیم صهیونیستی شد.

او در یک پیام توئیتری نوشت: «کشور ما آزاد، زیبا و بسیار موفق است. اگر از کشورمان بیزار هستید یا در اینجا خوشحال نیستید، می‌توانید آمریکا را ترک کنید!»