توطئه علیه عراق و لبنان با هدف تضعیف محور مقاومت صورت گرفته است

حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل غرب آسیا ، درباره اظهارات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر پیگیری مطالبات به حق مردم لبنان و عراق در چارچوب ساختارهای قانونی این کشور گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد لبنان و عراق کاملاً راهبردی و برگرفته از واقعیات میدانی و سیاسی این 2 کشور است.

اخبار سیاسی- وی افزود: با توجه به اینکه هر دو کشور لبنان و عراق بخشی از محور مقاومت را تشکیل می‌دهند لذا توطئه‌ای سازمان‌ یافته علیه این دو کشور به صورت همزمان با نیت ضربه زدن به محور مقاومت شکل گرفته است.

کارشناس مسائل غرب آسیا درباره فتنه اخیر در عراق تصریح کرد: از یک سال گذشته تاکنون در این کشور عزت ابراهیم الدوری معاون دیکتاتور معدوم عراق سه بار با مقامات سفارت آمریکا در عراق و در استان الانبار دیدار داشته است و وی برای ایجاد آشوب، بلوا و کشتار در عراق برنامه‌ریزی‌های مشترکی کردند.

هانی‌زاده گفت: در تظاهرات و تجمعات اخیر عراق دست عناصر رژیم بعث و جریان‌های شیعی وابسته به سفارت آمریکا کاملاً مشهود است.

وی تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب با توجه به شناخت دقیقی که از حجم توطئه‌های آمریکا علیه محور مقاومت دارند هشدارهایی را داده‌اند که مسائل امنیتی باید مورد توجه مردم این دو کشور قرار داشته باشد.

کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: رهبر معظم انقلاب به دولت‌های عراق و لبنان اعلام کردند که باید ضمن پاسخگویی به مطالبات مشروع مردم این دو کشور، مسائل امنیتی و خط قرمزها باید کاملاً رعایت شود، لذا نباید تجمعات و تظاهرات به خشونت گرایش پیدا کند.

هانی‌زاده با اشاره به تجمعات صورت گرفته در دو هفته اخیر در لبنان تصریح کرد: سعد حریری نخست‌وزیر لبنان استعفای خود را تقدیم رئیس جمهوری این کشور کرده که البته نشان‌دهنده آن است که آمریکا و عربستان و برخی جریان‌های 8 مارس به دنبال آن هستند به وزرای عضو جریان 8 مارس که وابسته به جریان مقاومت هستند اتهام‌زنی کنند تا ناکارآمدی دولت حریری را متوجه 8 مارس و حزب‌الله لبنان کنند.

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: حجم توطئه‌های امنیتی در دو کشور عراق و لبنان بسیار پیچیده است و به همین دلیل رهبر معظم انقلاب اسلامی با توجه به تجربه گران‌سنگی که دارند به مقامات دو کشور هشدار دادند که باید مسائل به گونه‌ای حل و فصل شود که آسیبی به این دو کشور وارد نشود.