آلمان: باید در ماموریت‌های نظامی بیشتری مشارکت داشته باشیم

«آنه‌گریت کرامپ کارن‌باور» وزیر دفاع آلمان و رهبر حزب حاکم محافظه کار این کشور روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای گفت که وی تلاش دارد تا ارتش آلمان در ماموریت‌های نظامی بیشتری در خارج از کشور مشارکت داشته باشد.

اخبار بین‌الملل- وی که با نشریه آلمانی «زود دویچه سایتونگ» مصاحبه می‌کرد، افزود: «باید به صورت آشکار با این حقیقت روبرو شویم که ما همانند تمام کشورهای دیگر دنیا دارای منافع استراتژیک مخصوص خود هستیم و آلمان باید درگیر مسئولیت‌های بیشتری در سطح بین‌المللی باشد.»

کارن‌باور در ادامه این مصاحبه گفت که می‌داند این موضوع چقدر سخت بوده اما آلمان باید خود ابتکار عمل را در دست گرفته و پیشنهادات را ارائه دهد.

وی در پاسخ به این سوال که سیاست جدید ممکن است باعث بازگشت نظامیان آلمانی به کشورشان با تابوت شود گفت که این موضوع خطرناکی بوده و مربوط به برخی مناطق نظیر منطقه ساحل در آفریقا است که امکان صدور تروریسم به اروپا از این منطقه وجود دارد.

وزیر دفاع آلمان گفت به طور مثال یکی از مناطقی که بیشترین میزان مهاجرت غیر قانونی و جنایت‌های سازمان دهی شده از آن سرچشمه می‌گیرد کشور مالی است و امنیت در منطقه ساحل آفریقا بخشی از امنیت ملی آلمان به شمار می‌آید.