نمایندگان مجلس آرژانتین بسته اقتصادی اضطراری را تصویب کردند

اخبار بین‌الملل- آلبرتو فرناندز تنها ده روز پس از تصدی مقام، نخستین پیروزی را به دست آورد. اقداماتی از جمله پرداخت پاداش های بازنشستگی و مالیات صادرات بر محصولات کشاورزی ، در مجلس سنا مورد بحث قرار می گیرد.

به گزارش افکار نیوز، فرناندز، رئیس جمهور آرژانتین با اخذ رأی در مجلس نمایندگان برای اعلام یک وضعیت اضطراری اقتصادی پیشی گرفته است و اکنون 10 روز پس از تصدی پست مجلس سنا مورد بحث و بررسی خواهد بود.

این قانون برای رفع فقر (40 درصد از جمعیت) ، رکود اقتصادی (افت 3.1 درصد از تولید ناخالص داخلی در سال 2019) ، بدهی (که حدود 90 درصد تولید ناخالص داخلی است) و تورم ( 55٪ در سال) با افزایش مالیات برای طبقات متوسط ​​و بالا ، به علاوه یک برنامه تشویقی برای تولید و تجارت صنعتی است.

ادواردو بوکا ، کنگره پروونیست ، با اعلام اینکه چراغ سبز این ابتکار را پذیرفته است.

ماریو نگری ، یکی از رهبران مخالف گفت: "این یک روش بد برای تمرکز اینقدر قدرت در دولت است و اضطراری توجیه پذیر نیست."

این اورژانس توسط 134 نماینده - از طرف حزب حاکم و سایر جناح ها - علیه امتناع 110 مخالف پس از 16 ساعت بحثی که هنوز به پایان نرسیده بود ، تصویب شد. نمایندگان مجلس پیش از واگذاری آن به مجلس عالی همچنان به بحث درباره پیش نویس خاص ، مقاله به مقاله ادامه می دهند.

رئیس جمهور پروونیست فوراً در صدد بودجه برای یارانه طرحی علیه گرسنگی است که به بیش از 2 میلیون نفر کارت های غذایی رایگان داده می شود.

براساس داده های بانک مرکزی و وزارت دارایی ، آرژانتین در مدت چهار سال بدهی خود را بیش از 100 میلیارد دلار افزایش داده و به میزان مساوی از پرواز سرمایه متحمل شده است. مکری با از دست دادن بودجه در بازارهای بین المللی در سال 2018 ، به صندوق بین المللی پول (IMF) روی آورد و اقدامات سختی را برای خرید دلار تحمیل کرد ، یک پناهگاه معمول طبقه متوسط ​​در برابر تورم افزایش وزن است که استهلاک انباشته آن 85 درصد است. از سال 2015

فرناندز سقف فروش تنها 200 دلار در هر ماه را حفظ کرده و 30٪ مالیات بر خرید و هزینه های ارزی تعیین کرده است.

برای افزایش درآمدهای ضعیف مالیاتی ، قانون مالیات سویا و مشتقات اصلی صادرات کشور را به 33 درصد افزایش می دهد. این طرح همچنین از جمله اقدامات آن ، پرداخت پاداش بازنشسته است.

گام بعدی فرناندز عمیق تر شدن مذاکرات با صندوق بین المللی پول و طلبکاران خصوصی برای رسیدن به یک دوره 2 یا 3 ساله فیش برای بازپرداخت بدهی است ، زیرا صندوق های بانک مرکزی تخلیه می شوند.