تخریب 600 منزل متعلق به فلسطینی‌ها از ابتدای 2019

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در اراضی فلسطینی «اوچا» اعلام کرد، رژیم صهیونیستی در طول سال ۲۰۱۹ ، ۶۱۷ منزل متعلق به فلسطینی‌ها را تخریب کرده است.

اخبار بین‌المللدر بیانیه دفتر اوچا آمده است، ۲۰ درصد ساختمان هایی که در سال ۲۰۱۹ تخریب شده‌اند در مناطقی است که شاهد تیراندازی است و ۴۰ درصد مساحت منطقه «ج» کرانه باختری را شامل می‌شود.

بر اساس این گزارش، تنها در خلال یکی از تخریب‌ها در شرق نابلس، ۲۵۰۰ درخت و نهال در آورده شده‌اند و این درخت‌ها بخشی از یک منطقه تفریحی را تشکیل می‌داده‌اند.

اوچا افزود، تنها در دو هفته گذشته ۲۹ ساختمان فلسطینی در منطقه ج تخریب شده یا اینکه ساکنان آنها ناچار به تخریبش شده‌اند و بهانه رژیم صهیونیستی نداشتن مجوز است؛ این موضوع منجر به آوارگی ۴۵ فلسطینی و وارد شدن ضرر به ۱۰۰ نفر دیگر شده است.

بر اساس این گزارش، طی راهپیمایی‌های بازگشت دو هفته اخیر فلسطینی‌ها در نوار غزه ۱۲۹ نفر از جمله ۴۴ کودک زخمی شده‌اند. در روز ۱۷ دسامبر نظامیان رژیم صهیونیستی به سمت یک فلسطینی ۱۸ ساله تیراندازی و وی را به شهادت رساندند.

اوچا در ادامه اعلام کرد، نظامیان رژیم صهیونیستی ۱۵۴ عملیات تفتیش و بازداشت در مناطق مختلف کرانه باختری انجام داده‌اند و ۱۴۶ فلسطینی از جمله ۱۷ کودک را بازداشت کرده‌اند. قدس از این نظر در رتبه اول و عیسویه و رام‌الله و الخلیل در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

در همین ارتباط و در ادامه تلاش رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری، رسانه‌های صهیونیستی دیروز (جمعه) از قصد جدید «نفتالی بنت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گزارش‎ دادند و اعلام کردند، بنت دستور داده از این به بعد اراضی مناطق ج به جای ثبت در «اداره مدنی» در دستگاه قضایی این رژیم ثبت شود و در همین ارتباط، تغییراتی در نحوه کار افسران اداره مدنی به وجود آورده است.