آغاز عملیات حشدالشعبی با نام شهدای حمله آمریکا

فرماندهی عملیات « حشد الشعبی » در استان نینوی (شمال عراق)، از آغاز عملیاتی جدید برای پاکسازی «جزیره الحضر» در جنوب موصل از تروریست‌های داعش خبر داد.

اخبار بین الملل- بر اساس بیانیه فرماندهی عملیات حشد الشعبی در نینوی، این عملیات که پس از به شهادت رسیدن دست‌کم ۲۸ نیروی الحشد الشعبی در تجاوز هوایی اخیر آمریکا به استان الانبار، انجام می‌شود، با نام «شهدای القائم» از امروز آغاز می‌شود.

به نوشته پایگاه خبری «موازین نیوز»، تیپ‌های ۱۵، ۲۵، ۳۳ و ۴۴ با مشارکت یگان اطلاعات و مهندسی میدانی الحشد الشعبی در این عملیات شرکت خواهند داشت.

 فرماندهی عملیات الحشد در استان نینوی، یکشنبه ۲۹ دسامبر طی بیانیه‌ای  از حمله تروریستی داعش تحت حمایت آمریکا در جزیره الحضر در جنوب موصل خبر داده و درباره جزئیات این حمله توضیح داده بود: در ساعت ۱۷، یگانهای ما، فرود سه چتر نجات از  بالگردهای  موسوم به «چینوک» آمریکا در مخازن الحضر در جنوب موصل را ثبت کردند و پس از نیم ساعت، شماری از عناصر داعش در همین مکان مشاهده شدند.

در ادامه این توضیح آمد که «نیروهایی از تیپ ۴۴ فرماندهی عملیات نینوی به این منطقه اعزام شدند و با دشمن درگیر شدند و طی آن ۴ تروریست کشته شدند. آمریکایی‌ها با تجهیزات و تسلیحات خود تروریست‌ها را مجهز کرده بودند و حمایت آنها از تروریست‌ها در این عملیات کاملا مشهود بود اما بیداری و اراده نیروهای ما آنها را غافلگیر کرد».

داعش پس از اشغال شهر موصل عراق در سال ۲۰۱۴، به سرعت بخش اعظمی از خاک این کشور را تحت کنترل خود درآورده بود، اما سه سال بعد، بتدریج متحمل شکست‌های متوالی و نهایی شد و نیروهای عراقی موفق شدند در سال ۲۰۱۷ تروریست‎ها را از کشورشان اخراج کنند.

با این وجود، عناصر داعش کماکان در برخی نقاط عراق حضور نه چندان فعال دارند و هر از گاهی عملیات تروریستی در برخی از مناطق این کشور از جمله الانبار و نینوی و دیالی انجام می‎دهند به ویژه که گزارش‌هایی درباره تحرکات مشکوک آمریکایی‌ها در مرز مشترک عراق و سوریه و تلاش واشنگتن برای احیای مجدد گروه تروریستی داعش با نامی جدید منتشر می‌شود.