سفیر آینده اتحادیه اروپا در انگلیس پس از اجرای برگزیت تعیین شد

اتحادیه اروپا روز جمعه یک دیپلمات پرتغالی را به‌عنوان اولین سفیر خود در انگلیس پس از اجرای برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) منصوب کرد.

اخبار بین الملل - به نوشته خبرگزاری «رویترز»، بروکسل اعلام کرد از تاریخ ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) که انگلیس از اتحادیه اروپا خارج می‌شود، برای این نهاد کشوری ثالث محسوب می‌شود. بنابراین «خوا وال دی آلمیدا»، سفیر پیشین اتحادیه اروپا در سازمان ملل و آمریکا را از این تاریخ به‌عنوان سفیر انگلیس منسوب خواهد کرد.

«چارلز میچل» رئیس شورای اروپا امروز (جمعه) در حساب توئیتری خود از امضای توافق برگزیت بعد از تصویب این توافق در پارلمان انگلیس خبر داد.

روز چهارشنبه با تصویب نهایی توافق انگلیس با اتحادیه اروپا در پارلمان این کشور، بریتانیا یک گام دیگر برای خروج از این اتحادیه در روز ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) نزدیک شد.

« بوریس جانسون » نخست‌وزیر انگلیس روز پنجشنبه از تصویب این لایحه توسط پارلمان استقبال کرد و گفت انگلیس «از خط پایان برگزیت گذر کرد و اکنون به صورت یکپارچه پیش خواهد رفت و سال‌های تفرقه را پشت سر خواهد گذاشت».

عصر پنجشنبه، «الیزابت دوم» ملکه انگلیس نیز با امضای لایحه توافق خروج از اتحادیه اروپا، آن را به قانون تبدیل کرد.

جانسون برای گرفتن این رأی از پارلمان مجبور شد به انتخابات زودهنگام متوسل شود و ترکیب نمایندگان را به نفع حزب خود تغییر دهد.

سال ۲۰۱۶ اکثر نظرسنجی‌های قبل از همه‌پرسی از رای مردم بریتانیا به ماندن در اتحادیه اروپا حکایت داشتند، اما با شمارش آرای صندوق‌ها بعد از برگزاری همه‌پرسی، نتیجه به شکل دیگری رقم خورد و دولت مجبور شد شرایط لازم برای خروج از تحادیه اروپا را فراهم کرد.