مردفیلیپینی، اولین قربانی کرونا در خارج از چین

یک مرد ۴۴ ساله روز گذشته (شنبه) در فیلیپین در مقابل ویروس مرگبار «کرونا» تسلیم شد و جان خود را از دست داد.

اخبار بین الملل- این اولین قربانی ابتلا به ویروس کرونا در خارج از چین است و پیش از این هیچ مورد تلفات ناشی از ابتلا به این ویروس بیرون از چین ثبت نشده بود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که فرد مذکور یکی از شهروندان شهر «ووهان» استان «هوبی» چین بوده که بتازگی به فیلیپین بازگشته بود. ووهان مرکز شیوع ویروس کشنده کرونا است که چندین هفته است در قرنطینه است و رفت و آمد در این شهر بسیار محدود است.

تلویزیون دولتی چین روز یکشنبه خبر داد که روز شنبه ۴۵ نفر دیگر در استان هوبی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند و  شمار قربانیان این ویروس کشنده در چین به ۳۰۴ نفر افزایش یافت.

طبق گزارش راشاتودی، این مرد فیلیپینی بعد از مشاهده علائمی شبیه به آنفولانزا همچون سرفه و گلودرد، در بیک بیمارستان محلی بستری شد که در نهایت در مقابل این ویروس دوام نیاورد. این دومین مورد تأیید شده ابتلا به ویروس کرونا در فیلیپین بود که مورد اول نیز از ووهان به فیلیپین بازگشته بود.

فیلیپین روز پنجشنبه هفته گذشته، از کشف ابتلای اولین مورد به این ویروس کشنده که یک زن ۳۸ ساله چینی بود، خبر داد که روز ۲۱ ژانویه (اول بهمن ماه) از ووهان بازگشته بود.

جدیدترین گزارش‌ها از این ویروس حاکی از آن است که روز یکشنبه ابتلای دست کم ۱۹۲۱ نفر دیگر در چین به ویروس کرونا ثبت شد تا بدین ترتیب تعداد مبتلایان به این ویروس در چین به ۱۴ هزار و ۳۸۰ نفر برسد.

تعداد کشورهای درگیر با این معضل (به غیر از چین) به ۲۶ مورد رسیده که شامل آمریکا، فرانسه، ژاپن، کره جنوبی، تایوان، سنگاپور، تایلند، استرالیا ، نپال، ویتنام، هنگ‌کنگ، ماکائو، مالزی، کانادا، کامبوج، سریلانکا، آلمان، امارات عربی متحده، هند، فیلیپین، فنلاند، ایالات متحده، سوئد، ایتالیا، روسیه و اسپانیا است.