رئیس حزب‌دموکرات در ایالت آیووا از سمت خود کناره‌گیری کرد

«تروی پراس» رئیس حزب دموکرات در ایالت آیووا به دلیل آشفتگی روی داده در روند برگزاری مجمع انتخاباتی نامزدهای دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در این ایالت، از سمت خود کناره‌گیری کرد.

اخبار بین الملل- نتایج انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در آیووا قرار بود ساعت ۲۳:۰۰ روز برگزاری مجمع انتخاباتی اعلام شود اما ستاد مرکزی حزب دموکرات‎ در ایالت آیووا اعلام کرد به دلیل مشکلی که برای نرم‌افزار محاسبه و اعلام نتایج پیش آمده، این مسئله در آینده اعلام می‌شود.

پس از آن روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی نوشت خطاهایی که اتفاق افتاده‌اند نشان می‌دهند که بسیاری از سران مجمع‌های ایالت آیووا تلاش کردند در اعلام نتایج بر اساس قوانین مربوط به این حوزها یا طبق الزامات جدید قانونی که بعد از سال ۲۰۱۶ معرفی شده‌اند عمل کنند. 

در «آیووا»، انتخابات با انداختن برگه رأی داخل صندوق انجام نمی‌شود؛ به جای آن رأی‌دهندگان در جلسات و مجمع‌هایی محلی که در سراسر ایالت برگزار می‌شود شرکت کرده و نظرشان را اعلام می‌کنند. نتایج این نشست‌ها به دفتر حزب در ایالت ارسال می‌شود و در آنجا تعداد «وکلای انتخاباتی» که از هر نامزد حمایت می‌کنند مشخص می‌شود.

فرآیند انتخابات درون‌حزبی که از دوشنبه دو هفته پیش با رأی‌گیری در ایالت آیووا آغاز شد، باید نهایتاً تا ژوئن ۲۰۲۰ در تمام ۵۰ ایالت آمریکا برگزار شود تا سرانجام در اواسط آن ماه در جلسه «مجمع ملی حزب دموکرات» نامزد این حزب برای رقابت با ترامپ انتخاب و معرفی شود.