انتقادات آمریکا علیه پکن کذب است

وانگ یی، وزیر خارجه چین امروز ضمن رد انتقادات آمریکا از کشورش، آن‌ها را دروغ خواند.

اخبار بین الملل - وزیر خارجه چین در کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام کرد: تمامی این اتهامات علیه چین کذب است و بر پایه حقیقت نیست. اما اگر مسئله دروغ را از چین به آمریکا عوض کنیم، شاید آن دروغ‌ها به واقعیت تبدیل شوند.

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا که بلافاصله پس از مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور و پیش از وانگ در مونیخ سخنرانی می‌کرد، پکن را متهم کرد که راهبردی نادرست را از طریق شرکت مخابراتی هواوی در پیش گرفته است. او گفت: وظیفه داریم با آن بخش از تلاش‌های چین که به اقتصاد آمریکا آسیب می‌رساند مقابله کنیم. البته در پی مقابله با چین نیستیم، اما باید در برابر فعالیت‌های منفی این کشور بایستیم.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه سخنان خود مدعی شد: چین در پی تسلط بر آسیاست، ما درباره شفافیت اهداف امنیتی این کشور تردید داریم. فناوری پیشرفته‌ای که چین بدان تکیه دارد امنیت آمریکا و هم‌پیماناتش را تهدید می‌کند. کشور‌های ما نباید به فناوری ۵ جی که شرکت‌های چینی عرضه کرده‌اند، اعتماد کنند.

وزیر خارجه آمریکا نیز در سخنرانی خود در کنفرانس مونیخ از روند سیاست خارجی چین و "تمایل این کشور به ایجاد امپراتوری" انتقاد کرد.