قدردانی اسماعیل هنیه از روسیه

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک ضمن اشاره به نقش برجسته روسیه در برخورد با مسئله فلسطین از اقدامات مسکو در این خصوص قدردانی کرد.

اخبار بین الملل - وی گفت: روسیه نقش متمایز و قابل ملاحظه‌ای در برخورد با مسئله فلسطین به طور کلی و با حماس و به ویژه پرونده آشتی دارد. روسیه همیشه در کنار حقوق فلسطین و در مقابل پروژه‌های سیاسی و اقداماتی که برای نقض حقوق این کشور [فلسطین] اتخاذ می‌شود، ایستاده است.

هنیه در ادامه افزود: روسیه همواره اقدامات اشغالگرانه علیه مردم ما را محکوم کرده است و در باز کردن کانال‌های ارتباطی با حماس و بسیاری از نیرو‌های مقاومت فلسطین در گذشته و حال، موضع متفاوتی داشته است.

وی اظهار داشت: مسکو همیشه در مقابل تلاش‌های یک جانبه برخی قدرت‌ها برای مقابله با مسئله فلسطین ایستاده و در پرونده آشتی نقش مهمی داشته است. چنین مواضعی حاکی از علاقه روسیه برای دستیابی فلسطین به وحدت و کمک به مردم ما به عنوان یکی از مهمترین موضوعات و پایان بخشیدن به تقسیم سرزمین فلسطین است. ما مشتاقانه منتظر توسعه روابط با روسیه هستیم تا در خدمت منافع مشترک و اهداف ملی خود باشیم.