فرانسه، انگلیس را تهدید کرد!

«ادوارد فیلیپ» نخست‌وزیر فرانسه، تهدید کرد اگر انگلیس رویکرد محکمی در قبال شیوع ویروس کرونا اتخاذ نکند، شهروندان این کشور اجازه ورود به خاک فرانسه را نخواهند داشت.

اخبار بین الملل- به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، فیلیپ انگلیس را متهم کرد که نقش خود را در «جنگ» علیه این ویروس ایفا نمی‌کند. او گفت:‌ «هر فردی در اتحادیه اروپا باید روش‌ها و رویه‌های هماهنگ برای مبارزه با همه‌گیری [ویروس کرونا] را اتخاذ کند، همان‌طور که در ایتالیا، فرانسه و اسپانیا شاهد هستیم».

وی افزود: «اگر کشورهای همسایه مانند انگلیس زمانی طولانی را به عدم اجرای این اقدامات سپری کند، در پذیرش افراد دارای ملیت انگلیسی که آزادانه در کشور خود می‌گردند و سپس به کشور ما می‌آیند، به مشکل بر می‌خوریم».

«دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس روز سه‌شنبه به توصیه درخصوص عدم انجام سفرهای غیرضروری بسنده کرد و از کنترل مسافرانی که به این کشور وارد یا از آن خارج می‌شوند حرفی نزد.

 علاوه بر این، رویکردی که گفته می‌شود دولت انگلیس در قبال شیوع ویروس کرونا در دستور کار قرار داده است و به «ایمنی جمعی» معروف شده نیز انتقادات زیادی به همراه داشته است.

گرچه وزارت بهداشت انگلیس اتخاذ این رویکرد را که بر اجازه دادن به انتشار ویروس در جامعه برای ایجاد ایمنی فردی استوار است تکذیب کرده، در این کشور همچنان مدارس دایر هستند و به توصیه‌هایی درخصوص تجمعات و انجام سفرهای غیرضروری اکتفا شده است.

این در حالی است که در بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی رستوران‌ها، کافه‌ها، مدارس و اماکن فرهنگی تعطیل شده‌اند و در برخی موارد محدودیت رفت‌وآمد نیز اعمال شده است.

تا کنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در انگلیس به ۲۶۲۶ نفر رسیده است و ۷۱ نفر نیز در اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.