از جانسون خواسته شده قدرت را واگذار کند

نشریه انگلیسی ایندیپندنت نوشت از بوریس جانسون خواسته شده، در صورت عدم بهبودی از بیماری کرونا در مدت زمانی کوتاه، قدرت و اختیارات نخست‌وزیری خود را موقتا به شخص دیگری واگذار کند.

اخبار بین الملل- به دنبال نمایان شدن «علائم پایدار» بیماری کوید-۱۹ در جانسون، پزشکان اعلام کردند وی باید فعلا در بیمارستان تحت نظر باقی بماند.

انگلیس که در اتخاذ تمیهدات پیشگیرانه برای مقابله با ویروس کرونا با تاخیر وارد عمل شد، اکنون با ۵ هزار قربانی روبرو شده است.

شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد: بوریس جانسون از عصر دیروز در بیمارستان به سر می‌برد. دفتر نخست وزیری اعلام کرد که وی با هدف اقدامات پیشگیرانه و برای انجام آزمایشات در بیمارستان بستری شده است. جانسون که ده روز پیش جواب آزمایش وی مثبت اعلام شد، اعلام کرده همچنان تب دارد.

بوریس جانسون اولین رهبر در کشور جهان است که به ویروس کووید - ۱۹ مبتلا شده است. بوریس جانسون از ده روز پیش دائما وضعیت سلامتی خود را از طریق شبکه‌های مجازی منتشر می‌کند. اما دیروز، بیانیه‌ای بستری شدن وی در بیمارستان برای انجام آزمایش‌های تکمیلی را تایید کرد. 

به گفته مت هانکوک، وزیر بهداشت انگلیس، بیماری جانسون برای ادامه کار وی به عنوان نخست وزیر مانعی ایجاد نمی‌کند. 

در انگلیس نیز مثل فرانسه، مردم جز برای کار، خرید، درمان و اندکی ورزش حق خروج از خانه را ندارند. دولت تهدید کرده در صورت عدم رعایت توصیه‌ها مجازات‌های در نظر گرفته شده را سخت‌تر خواهد کرد.