برگزاری انتخابات در کره‌جنوبی با وجود کرونا

مقامات کره جنوبی امروز مرحله مقدماتی انتخابات مجلس این کشور را علی‌رغم شیوع ویروس کرونا برگزار کردند.

اخبار بین الملل- شرکت‌کنندگان در انتخابات بنا به توصیه‌های بهداشتی با زدن ماسک و رعایت فاصله معین شده از دیگر افراد، در حوزه‌های رای‌گیری حضور یافتند. پیش از ورود آن‌ها به مراکز رای‌گیری، دمای بدنشان نیز اندازه‌گیری شد.

در این انتخابات قرار است نامزد‌ها برای تصاحب ۳۰۰ کرسی مجلس با یکدیگر به رقابت بپردازند. بنا بر اعلام مقامات کره جنوبی، میزان مشارکت در انتخابات کنونی بالا بوده است و گفته می‌شود حدود ۱۲ میلیون نفر در آن شرکت کرده‌اند. این رقم با توجه به سوابق انتخابات پیشین این کشور ،حاکی از مشارکت بالای مردم است.

به گفته مقامات کره جنوبی، بیشترین میزان مشارکت در انتخابات سال‌های اخیر در انتخابات امروز مشاهده شد. میزان مشارکت در این انتخابات ۲۷ درصد اعلام شده است. این در حالی است که در انتخابات پیشین که در سال ۲۰۱۶ برگزار شد، میزان مشارکت ۱۳ درصد بوده است.

کره جنوبی که در همسایگی چین قرار دارد، یکی از نخستین کشور‌هایی بود که به ویروس کرونا آلوده شد؛ اما مقامات بهداشت این کشور با اتخاذ اقدامات مناسب از جمله گرفتن آزمایش‌های متعدد کرونا از تعداد بسیار بالای افراد، به خوبی توانستند از همه‌گیری گسترده این ویروس جلوگیری کنند.

بر اساس آمار رسمی منتشر شده، تاکنون بیش از ده هزار نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند و ۲۱۱ نفر از آن‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

امروز تعداد مبتلایان جدید به این ویروس را مقامات بهداشت این کشور ۳۰ نفر و آمار کشته‌شدکان را سه نفر اعلام کرده‌اند.