شمار تلفات آمریکا از مرز ۲۰ هزار نفر عبور کرد

با ثبت موارد جدید مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا، شمار تلفات این کشور از مرز ۲۰ هزار نفر عبور کرد و این کشور در جایگاه نخست کشور‌های جهان از نظر میزان قربانیان ویروس کووید-۱۹ قرار گرفت.

اخبار بین المل- بنا به تازه‌ترین آمار منتشر شده در وب سایت ورداومیترز، با ثبت هزار و ۳۱۰ مورد مرگ ناشی از بیماری کرونا، شمار کل تلفات ناشی از این بیماری به ۲۰ هزار و ۵۷ نفر رسید.

همچنین بنا به آخرین آمار تا این لحظه، ۱۸ هزار و ۷۴۷ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا شناسایی شد که شمار کل مبتلایان به این بیماری را به ۵۲۱ هزار و ۶۲۳ نفر رساند.

از این تعداد ۲۸ هزار و ۵۱۹ نفر تاکنون بهبود یافته اند. بنا به آمار جدید، آمریکا در صدر کشور‌های دنیا هم از نظر میزان ابتلا به ویروس کرونا و هم از نظر میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری قرار گرفت.

پیش‌تر خبرگزاری رویترز پیش‌بینی کرده بود که شمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا از ۲۰ هزار نفر فراتر خواهد رفت و این کشور از این نظر از کشور بحران زده ایتالیا پیشی خواهد گرفت.

پیش از این دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اذعان کرد شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور از ۶۰ هزار نفر عبور خواهد کرد.

او مدعی شد راهبرد دولتش برای مبارزه با این بیماری موثر بوده و منحنی ابتلا به کرونا در این کشور کاهشی شده است.

این ادعای ترامپ در حالی مطرح شد که تعداد قربانیان ویروس کرونا در آمریکا هم اکنون در جایگاه نخست در بین کشور‌های جهان قرار گرفت.