گسترش کرونا در قاره آفریقا

اتحادیه آفریقا ضمن ابراز نگرانی شدید از شیوع کرونا در این قاره، تدابیر اصلاحی فوری را خواستار شد. در آفریقا تاکنون به طور رسمی حدود ۱۳ هزار مورد آلوده به ویروس کرونا شناسایی شده است که ۷۰۰ مورد آن به مرگ منجر شد. رئیس سازمان جهانی بهداشت در قاره آفریقا اعلام کرد ویروس کرونا فراتر از شهر‌های بزرگ در حال گسترش است.

اخبار بین المل-کوبا برای کمک به دولت آنگولا در مبارزه با شیوع ویروس کرونا ۲۵۰ پزشک به این کشور آفریقایی اعزام کرد. رسانه‌های آفریقایی گزارش دادند پزشکان کوبایی جمعه با هواپیمایی که شرکت ملی هواپیمایی آنگولا کرایه کرده بود، وارد لوآندا، پایتخت آنگولا شدند و مورد استقبال مقامات این کشور و سفیر کوبا قرار گرفتند.

«سیلویا لوتوکوتا» وزیر بهداشت آنگولا در گفتگو با رادیو و تلویزیون ساحل عاج اعلام کرد: امیدواریم بتوانیم با کمک پزشکان کوبایی ظرفیت‌های غربالگری و تشخیص موارد ابتلا به کووید-۱۹ در کشورمان را افزایش دهیم.

وزیر بهداشت آنگولا ضمن ابراز خرسندی از روابط صمیمی و پیوند‌های تاریخی میان آنگولا و کوبا افزود قرار است دویست و پنجاه پزشک کوبایی به نقاط مختلف آنگولا از جمله مناطق دورافتاده این کشور اعزام شوند و به تقویت خدمات و مراقبت‌های درمانی فوری این مناطق کمک کنند. اوایل این ماه وزیر بهداشت آنگولا اعلام کرده بود که دولت کشورش برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا کمک کوبا و چین را خواستار شده است. تاکنون تنها نوزده مورد تاییدشده ابتلا به کووید-۱۹ در آنگولا گزارش شده و از این تعداد دو مورد منجر به مرگ شده است. «ژوئائو لورنسو» رئیس جمهور آنگولا به منظور مهار شیوع ویروس کرونا در کشورش حالت فوق‌العاده بهداشتی اعلام کرده است.