مرزهای ریلی چین با روسیه بسته شد

بسیاری از موارد ابتلای جدید مربوط به افرادی است که از مرزهای چین با روسیه به کشور بازگشته اند در همین راستا تمامی ارتباطات ریلی میان مناطق مرزی دو کشور برای پیشگیری از شیوع کرونا قطع شده است.

اخبار بین الملل-از سوی دیگر کمیسیون بهداشت ملی چین امروز دوشنبه از شناسایی ۱۰۸ مبتلا به کرونا در کشور خبر داد که ۹۸ نفر آنها از دیگر کشورها وارد چین شده اند این افراد اکثرا شهروندان چین هستند که از خارج برگشته اند این میزان بالاترین رقم مبتلایان از ششم مارس به این طرف است.

رسانه های دولتی چین گزارش کردند از ۲۸ مارس ورود اتباع خارجی به چین ممنوع شده است با این حساب مبتلایان وارداتی عمدتا چینی های ساکن کشورهای دیگر هستند که در اخبار این رسانه ها فقط با عنوان مبتلایان وارداتی یاد می شود و توضیحاتی درباره چینی بودن و شمار دقیق آنها و اینکه چطور وارد شده و از کجا آمده اند، داده نمی شود.

این موضوع باعث سردرگمی شده است مبنی بر اینکه این افراد اتباع کشورهای دیگر هستند که با وجود ابتلا به کرونا به چین بازگشته اند اما با نظرداشت بسته بودن مرزها به روی اتباع خارجی، قاعدتا این مبتلایان جدید که می توانند عامل شیوع دوباره باشند، شهروندان چینی هستند.

البته دولت در تلاش است با تحت نظر قرار دادن و قرنطینه های اجباری و جلوگیری از ارتباط این شهروندان چینی با دیگران به هر شکل اجازه شیوع دوباره به کرونا ندهد.

بزرگترین نگرانی از شهر مرزی "سویی فونخه" چین در مرز با روسیه است که در روزهای اخیر شماری از مبتلایان از این منطقه وارد چین شدند و الان آمارها حاکی است شمار مبتلایان به ۳۰۰ نفر رسیده است که ۱۰۰ نفرشان ناقلان خاموش هستند و شهر در قرنطینه کامل است.

در چین ۸۲ هزار و ۱۶۰ نفر به کرونا مبتلا شده اند که از میان آنها ۷۷ هزار و ۶۶۳ نفر بهبود یافته و سه هزار و ۳۴۱ نفر فوت کرده اند.

از سوی دیگر مجلس کره شمالی امروز برای نخستین بار از ماه اوت نشست بزرگی تشکیل داد این کشور کماکان در حال رایزنی درباره پیشگیری از وقوع کرونا است و تاکید می کند هیچ موردی از ابتلا نداشته است.

در این منطقه شرق آسیا،  کشورهای دیگر کماکان برای مهار کرونا در تلاش هستند کره جنوبی در این میان می کوشد تا شمار مبتلایان را به صفر برساند.

کره جنوبی اگرچه برای شش سال متوالی محبوبیتش در میان گردشگران افزایش یافته، اما همین کشور پس از کرونا شاهد افت ۱۸ درصدی صادرات بوده است این کشور علاوه بر این در حال همکاری با دیگر کشورها برای پیشگیری از بیماری است و ۶۰۰ هزار کیت آزمایشگاهی را فردا سه شنبه برای آمریکا ارسال خواهد کرد.

وزارت بهداشت ژاپن همچنان از مردم خواسته است طرح فاصله گذاری را اجرا کرده و تا حد امکان از خانه ها خارج نشوند و منطقه هوکایدو هم به جمع مناطق دیگر برای اعلام وضعیت اضطراری ملحق شده است.