کابینه الکاظمی آماده است

«حنین القدو» از نمایندگان ائتلاف فتح در پارلمان عراق امروز دوشنبه اعلام کرد دولت مصطفی الکاظمی ، نخست وزیر عراق آماده شده است و هفته آینده از او برای برگزاری جلسه رأی اعتماد دعوت به عمل می‌آید.

اخبار بین الملل- حنین القدو، نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق به پایگاه خبری المعلومه گفت: دولت مصطفی الکاظمی، نخست وزیر اکنون آماده شده است و در هفته آینده از او برای برگزاری جلسه رأی اعتماد دعوت می‌شود.

او همچنین گفت: الکاظمی در زمینه توزیع پست‌ها طبق سهم گیری‌های سیاسی، تابع تمایلات تشکل‌های سیاسی زیادی بود. تشکیل کابینه طبق سهم بندی‌ها و پس از تابعیت الکاظمی از تشکل‌ها صورت خواهد گرفت.

این نماینده ائتلاف فتح همچنین آمادگی، سرعت و پاسخگویی مصطفی الکاظمی از درخواست احزاب کارآمد و فعال در صحنه سیاسی را دلیلی بر میزان تأثیر سهم بندی‌های سیاسی عنوان کرد.

وی گفت: سهم بندی مسأله‌ای موجود و معمول در تمامی نظام‌های دموکراتیک است؛ به شرط آنکه شخصیت‌هایی شایسته و پاک برای اشغال سمت‌های وزارتی انتخاب شوند.

گفتنی است سه شنبه هفته گذشته نیز سعد السعدی، از رهبران ائتلاف فتح عراق اعلام کرده بود نیرو‌های سیاسی این کشور، شرط مهمی را برای «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر جدید عراق در برابر تصویب کابینه وزارتی او گذاشته اند.

سعد السعدی، در گفتگو با پایگاه بغداد الیوم اعلام کرده بود: یکی از مهم‌ترین وظایف «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر منتخب پس از کسب اعتماد پارلمان، اجرای مصوبه مجلس نمایندگان در خصوص اخراج تمامی نیرو‌های خارجی از عراق است.

این فرمانده ائتلاف فتح در ادامه تصریح کرده بود: تصمیم پارلمان از مهمترین شروطی است که برای اجرای آن، ضمانت‌هایی از الکاظمی اخذ شده تا او نامزد نخست وزیری عراق شود و او با این مسأله موافقت کرده است.