پیشرفت مذاکرات رژیم صهیونیستی و حماس برای مبادله اسرا

«یوآف گالانت» وزیر مهاجرت رژیم صهیونیستی تأیید کرد مذاکراتی با جنبش حماس با هدف اجرای قرارداد مبادله اسرا میان دو طرف به انجام رسیده است.

اخبار بین الملل- یوآف گالانت در مصاحبه با شبکه تلویزیونی کان گفت: مذاکرات اکنون با سرعتی بیشتر از آنچه قبلا در حال اجرا بود، در جریان است. وی در عین حال در خصوص انتظارات بیش از حد در مرحله کنونی در این خصوص هشدار داد.

همچنین یک رسانه صهیونیستی نیز اعلام کرد تل آویو تماس‌های غیر مستقیمی را از طریق یک واسطه به منظور انجام معامله‌ای با حماس به انجام رسانده است.

به نوشته این رسانه صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی هفته گذشته جلسه‌ای تلفنی و از راه دور برای کیمته وزارتی امور اسرا و مفقودان برگزار کرد که در آن، از طریق یک خط تلفنی امن، در خصوص تماس‌های کنونی با حماس برای اجرای این معامله بحث و تبادل نظر شد.

رژیم صهیونیستی تلاش دارد با استفاده از قرارداد مبادله اسرا، بتواند غیر نظامیان بازداشت شده نزد حماس در نوار غزه و نیز جسد دو سرباز اسرائیلی را بازگرداند.

همچنین این پایگاه اسرائیلی به نقل از یک منبع آگاه نوشت رژیم صهیونیستی تلاش دارد تا معامله‌ای همه جانبه در این خصوص به اجرا درآید؛ معامله‌ای که شامل آزادی همزمان تمامی چهار اسرائیلی بازداشت شده نزد جنبش حماس شود و مخالف آن است که این کار در دو مرحله به اجرا درآید.

این منبع همچنین گفته است اسرائیل برای انجام این کار، حتی پیشنهاد داده است تا کمک‌های بشردوستانه و نیز لوازم پزشکی برای مقابله با کرونا به نوار غزه ارسال می‌کند و کمک خواهد کرد تا برنامه‌های اقتصادی در نوار غزه به پیش برده شود.