جنگ جمهوری‎خواهان و دموکرات‌های آمریکایی بالا گرفت

صد‌ها معترض روز جمعه با تجمع مقابل پارلمان ایالت ایلینوی در «اسپرینگفلید» و مرکز شیکاگو، از فرماندارشان خواستند دستور ماندن در خانه را که تا ۲۹ مه تمدید شده است، لغو کند.

اخبار بین الملل-معترضانی که در مقابل پارلمان ایالتی ایلینوی تجمع کرده بودند و بیشترشان ماسک نداشتند، شعار «ایلینوی را باز کنید» سر می‌دادند. بعضی از معترضان هم کلاه‌هایی داشتند که روی آن نوشته بود: « آمریکا را دوباره بزرگ کنید». این تظاهرات در پی تظاهرات مشابه روز پنجشنبه در میشیگان برگزار شد. در میشیگان صد‌ها نفر، که بعضی‌هایشان مسلح بودند، با تجمع مقابل پارلمان ایالتی در لانسینگ، به دستور ماندن در خانه اعتراض کردند.

در لوئیزیانا نیز تصمیم فرماندار برای تمدید دستور ماندن در خانه با افزایش خشم مردم روبه رو شده است. همچنین در کالیفرنیا، صد‌ها نفر روز جمعه با تجمع در هانتینگتون بیچ به دستور بستن سواحل در اورنج کانتی اعتراض کردند.

مقامات در سراسر کشور آمریکا در تلاشند بین اولویت دادن به سلامت عمومی و جلوگیری از ویرانی اقتصاد توازن برقرار کنند. در بعضی ایالت ها، این دودستگی به شدت حزبی شده و به طور فزاینده‌ای خصمانه شده است.

ایالت‌های میشیگان، لوئیزیانا، کالیفرنیا و ایلینوی، همگی تحت کنترل فرمانداران دموکراتی هستند که به تازگی دستور ماندن در خانه را تمدید کرده‌اند. همگی آن‌ها با واکنش مقامات جمهوریخواه ایالتی رو به رو شده‌اند و اعتراضات به دستوراتشان برای ماندن در خانه دو برابر شده است.