واکنش نوری المالکی به تصمیم ائتلافش

نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون در واکنش به تصمیم ائتلافش در خصوص رأی ندادن به دولت مصطفی کاظمی واکنش نشان داد و اعلام کرد با هرگونه موضع و تصمیم هایی که در خدمت منافع عالی کشور باشد، همراهی خواهد کرد.

اخبار بین الملل- نوری المالکی گفت: تصمیم ما برای رأی ندادن به دولت، هرگز به این معنا نخواهد بود که ائتلاف دولت قانون، به هیچ عنوان با هرگونه مواضع و یا تصمیم هایی که در خدمت منافع عالی ملت عراق است، به شیوه ای مثبت برخورد نخواهد کرد.

نوری المالکی همچنین تصریح کرد: پروژه سیاسی دولت قانون بر ایجاد کابینه ای قوی و شایسته که مسئولیتی تاریخی را در برابر ملت عراق بر عهده دارد و با عزم و اراده به بررسی چالشهای خطرناکی می پردازد که کشور ما در زمینه های مختلف با آن روبروست، تأکید می کند.

ائتلاف دولت قانون روز گذشته از مخالفت خود با رأی دادن به نفع کابینه مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در پارلمان خبر داد و اعلام کرد کابینه ای که پیشنهاد شده، با چشم اندازهای ملت عراق مخالفت دارد.

ائتلاف دولت قانون به ریاست نوری المالکی گفت: با تأسف شدید، تلاش‌های مخلصانه ما نتیجه نداد و کابینه دولتی که نخست وزیر به تشکل‌های سیاسی ارائه داد، در تناقض با خواست و آرمان‌های ملت عراق است و شامل شماری از نامزد‌های جنجالی می‌شود که شرایط مورد نظر پاکی، شایستگی و مقبولیت در آن‌ها صدق نمی‌کند.

ائتلاف دولت قانون در پایان اعلام کرد: بر این اساس، ائتلاف دولت قانون اعلام می‌دارد در تشکیل این دولت مشارکت نخواهد داشت و به نفع آن‌ها در مجلس نمایندگان رأی نخواهد داد و انتخاب را به دیگر اعضای پارلمان برای انتخاب تصمیم مناسب واگذار خواهد کرد.