نامعتبر خواندن جنگ تعرفه‌ای اروپا توسط آمریکا

نماینده آمریکا در سازمان تجارت جهانی روز چهارشنبه اعلام کرد که واشنگتن با گزارش ارائه شده توسط این سازمان هم نظر است. او مدعی شده است که جنگ تعرفه‌ای اروپا با آمریکا هیچ معیار و مبنای معتبری ندارد. 

اخبار بین الملل- «دفتر نماینده تجارت آمریکا» گفته است که طی درخواستی رسمی از سازمان تجارت جهانی خواستار بازنگری طرح یارانه‌های مضاعف اروپا به کارخانه ایرباس شده است. آمریکا مدعی است که این یارانه‌ها به صنعت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا ضربه می‌زند.

سال گذشته و در پی شکایت آمریکا به سازمان تجارت جهانی، این نهاد بین‌المللی به آمریکا اجازه داد که در پاسخ به اروپا تعرفه‌ای ۷.۵ میلیارد دلاری را بر کالا‌های اتحادیه اروپا از جمله هواپیما و برخی از کالاهای دیگر تنظیم نماید.

پیش از این و در ابتدای این جنگ تعرفه‌ای، آمریکا تعرفه‌های وارداتی هواپیما‌های اروپایی ایرباس را از ۱۰ درصد در ۱۷ مارس سال گذشته به ۱۵ درصد افزایش داد.

جنگ تعرفه‌ای بین اروپا و آمریکا در حالی ادامه دارد که بسیاری از کارخانه‌های غربی در پی شیوع ویروس کرونا و خسارات ناشی از آن، نمی‌توانند سفارشات خود را به موقع تحویل دهند و ضررهای گسترده‌ای را متحمل شدند.