ادامه یقه کشی ترامپ با اوباما

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه، حضور « باراک اوباما » رئیس جمهور سابق این کشور در کنگره جهت ادای شهادت درخصوص ارتکاب جرائم سیاسی را خواستار شد.

اخبار بین الملل- ترامپ در حساب توئیتری خود نوشت: «اگر سناتور یا نماینده کنگره بودم، اولین شخصی که برای ادای شهادت درباره بزرگترین جرم و رسوایی سیاسی در تاریخ آمریکا فرامی‌خواندم، رئیس جمهور سابق اوباما بود».

وی افزود:‌ «او (اوباما) همه چیز را می‌داند. لیندسی گراهام این کار را انجام بده، زودتر این کار را انجام بده، آدم رئوف بودن را تمام کن. حرف زدن دیگر کافی است».

ترامپ زمانی این توئیت را منشتر کرد که «ریک برایت» یکی از مقامات وزارت بهداشت در حال آماده شدن برای ادای شهادت در کنگره علیه اقدامات ناکافی دولت در مقابله با ویروس کرونا بود.

برایت در این جلسه هشدار داد اگر مسئولین کاخ سفید برای جلوگیری از بازگشت کروناویروس قاطعانه عمل نکنند، آمریکا با تاریک‌ترین زمستان خود در تاریخ مدرن مواجه خواهد شد.

 هفته گذشته «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید که به اتهام دروغ‌گویی در پرونده تلاش روسیه جهت پیروزی ترامپ در انتخابات، زندانی شده بود، با حکم وزارت دادگستری آمریکا آزاد شد.

واکنش منفی اوباما به آزادی فلین، موجب شد ترامپ دور جدیدی از حملات لفظی علیه او را تحت عنوان رسوایی «اوباما گیت» افزایش دهد.

پس از مطرح شدن دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا، «رابرت مولر» بازرس ویژه رسیدگی به این موضوع شد اما در نهایت نتوانست شواهد قاطعی برای این ادعا ارائه دهد.

از سوی دیگر دولت روسیه نیز دخالت در روند انتخابات آمریکا و انتخابات در هر کشور دیگری را رد کرده است.

پیش از فلین، «راجر استون» از دیگر مشاوران سابق ترامپ که قرار بود ۹ سال را در زندان سپری کند، با مداخله ماخ سفید به تنها ۴۰ ماه حبس محکوم شد.

راجر استون نیز در اتهاماتی شامل دروغگویی به محققان در تحقیقات در خصوص دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا مجرم شناخته شده است.