جنگ چریکی داعش در عراق

کاطع الرکابی عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق امروز شنبه از بالگردهایی که داعشی ها را در استان صلاح الدین هلی برن می کنند، پرده برداشت.

اخبار بین الملل-وی افزود: کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان دو هفته قبل نشستی با حضور فرماندهان امنیتی در استانهای صلاح الدین، دیالی و کرکوک داشت و در جریان گزارش هایی که فرماندهان ارائه دادند مشخص شد که خلاء امنیتی زیادی در این سه استان وجود دارد.

الرکابی در ادامه تاکید کرد: طبق گزارش رئیس استخبارات، امکانات نظامی به ویژه در استان دیالی ضعیف است. داعش از شیوه جنگ چریکی استفاده می کند و حمله می کند و فرار می کند و این تاکتیک مشابه را طلب می کند تا بازدارندگی ایجاد شود.

وی ضمن هشدار درباره بازگشت تروریستها به این مناطق، در عین حال تکرار سناریوی ۲۰۱۴ یعنی تسلط داعش بر برخی استانها را بعید دانست و گفت: داعش به دنبال تسلط بر اراضی نیست و هدفش برهم زدن اوضاع امنیتی و سیاسی عراق است.

این عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق بیان کرد: شاهدان عینی طی روزهای گذشته از هلی برن از سوی بالگردهایی (بدون اینکه هویت این بالگردها را فاش کند) خبر داده اند که طی آن تروریستها به استان صلاح الدین منتقل شده اند.