محکومیت توهین شبکه سعودی به شهید ابو مهدی المهندس توسط الکاظمی

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق دیروز (شنبه) از مقر سازمان الحشدالشعبی در بغداد بازدید کرد و با فالح الفیاض، ریاست الحشدالشعبی دیدار و گفتگو کرد.

اخبار بین الملل​-وی پس از این دیدار در پیامی توئیتری، نیرو‌های الحشدالشعبی را «نور چشم» عراق خواند و گفت: به موجب قانون  شماره ۴۰ صادر شده در سال ۲۰۱۶ از سوی پارلمان عراق، سازمان الحشدالشعبی بخشی از نیرو‌های مسلح شد و این چارچوب قانونی از نیرو‌های الحشدالشعبی حمایت می‌کند.

دفتر رسانه‌ای نخست وزیری در صفحه توئیتری خود نوشت: مصطفی الکاظمی در خصوص برخی صدا‌های متناقضی که به دنبال ایجاد شکاف و اختلاف بین دولت و الحشدالشعبی هستند، هشدار داد و تاکید کرد که این صدا‌ها باید متوقف شود و نباید در کار و فعالیت این سازمان شک کرد.

در ادامه الکاظمی با بیان اینکه الحشدالشعبی بنا به فتوای مرجعیت عالی دینی عراق و شخص آیت‌الله سید علی سیستانی تشکیل شده، تأکید کرد که تخریب چهره شهدای الحشدالشعبی از سوی هر فرد یا گروهی باشد، به کلی مسئله‌ای مردود و ناپذیرفتنی است.

الکاظمی بی‌حرمتی شبکه سعودی به شهید ابو مهدی المهندس را محکوم کرد

نخست وزیر عراق در دیدار با فالح الفیاض اعلام کرد: بسیج مردمی برای این میهن است و فداکاری‌ها و شهدایش تا ابد در یاد عراقی‌ها باقی خواهد ماند.

شیخ خالد الملا، رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق در واکنش به دیدار مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر جدید عراق از مقر سازمان الحشدالشعبی و گفتگو با فالح الفیاض، رئیس این سازمان از رسانه‌های فتنه‌گر انتقاد کرد و گفت: بازدید آقای الکاظمی از سازمان بسیج مردمی و پوشیدن لباس الحشدالشعبی پیامی است با این مضمون که ارتش، دستگاه مبارزه با تروریسم، بسیج مردمی و پلیس همگی بخشی از دستگاه امنیتی قانونی عراق هستند و بهتر است که رسانه‌های فتنه گر و فریبکار خفه شوند.