ما واقعا درباره آینده اقتصادی آمریکا چیزی نمی دانیم

رییس فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) شامگاه یکشنبه گفت: اقتصاد کشور بهبود می یابد اما ممکن است مدتی طول بکشد و حتی می تواند تا پایان سال آینده به درازا بکشد، ما واقعاً نمی دانیم.  

اخبار بین الملل​-جروم پاول گفت:حتی بازگشت کامل شرایط ممکن است تنها به واکسن ویروس کرونا وابسته باشد.

وی افزود: با فرض اینکه موج دوم کرونا وجود ندارد، فکر می کنم تا نیمه دوم امسال اقتصاد به طور پیوسته بهبود می یابد. برای بهبودی کامل اقتصاد مردم باید اعتماد به نفس کامل داشته و ممکن است در انتظار ورود واکسن کرونا باشند.  

بانک مرکزی آمریکا تا کنون مجموعه ای از برنامه ها را برای کمک به مشاغل و بازارهای مالی در ادامه عملکرد در زمان همه گیری ویروس کرونا و تلاش برای محدود کردن ورشکستگی شرکت‌ها در طول مبارزه با این ویروس تصویب کرده است.

رییس بانک مرکزی آمریکا بندرت با رسانه ها مصاحبه می کند اما مصاحبه امروز (یکشنبه) پاول با شبکه سی بی اس، دومین مصاحبه وی از زمان شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد بوده است.  

در حال حاضر شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از چهار میلیون و ۷۰۰ هزار نفر گذشت که از این تعداد بیش از ۳۱۳ هزار نفر جان باخته‌اند.  

آمریکا نیز با بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار مبتلا به این ویروس و بالغ بر ۹۰ هزار نفر جان باخته حدود یک سوم از مبتلایان به کووید-۱۹ درجهان را به خود اختصاص داده است.