اسرائیل باید عمیقا از محاکمه نتانیاهو شرمسار باشد

 حقوقدان برجسته آمریکایی، محاکمه نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مایه شرمساری این رژیم دانست.

اخبار بین الملل - وکیل دونالد ترامپ در جریان محاکمه استیضاح او در مصاحبه با شبکه خبری آی ۲۴ گفت: اسرائیل باید از محاکمه کردن بنیامین نتانیاهو بسیار شرمنده باشد.

وی افزود کنست، پارلمان رژیم صهیونیستی، هیچگاه اینکه سیاستمداران، رسانه‌ها را برای پوشش بیشتر خبری خود تحت فشار قرار دهند، جرم نمی‌دانسته است، زیرا اگر این کار را انجام دهد، نیمی از اعضای کنست راهی زندان خواهند شد.

درشویتس در ادامه افزود اگر دادستان‌های اسرائیل می‌خواستند علیه نتانیاهو اعلام جرم کنند، باید موارد و شاخص‌های مشخصی را برای سوء استفاده از قانون برای اعلام جرم مطرح می‌کردند.

اولین جلسه علنی دادرسی به پرونده فساد نتانیاهو روز یکشنبه بدون دستیابی به نتیجه‌ای خاص به پایان رسید. در پایان این جلسه معاون دادستانی رژیم صهیونیستی اعلام کرد تاریخ جلسه بعدی دادرسی به زودی به طرفین اعلام خواهد شد.

پرونده‌های فساد اقتصادی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی موسوم به پرونده‌های هزاره، او را به عنوان اولین نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دادگاه کشاند. او پیش از این درباره این پرونده‌ها مورد بازجویی قرار گرفته است.

تنها در یکی از این پرونده‌های فساد اقتصادی موسوم به چهار هزار، نتانیاهو به اعطای تسهیلات مالی خارج از عرف به یک شرکت متهم شده است. به ازای این تسهیلات مالی قرار بوده تا سایت خبری منتسب به رئیس این شرکت تبلیغات مثبتی را برای نتانیاهو انجام دهد.