انتقال قاتل «جورج فلوید» به زندان فوق امنیتی

با شدت گرفتن اعتراضات به قتل نژادپرستانه جورج فلوید توسط ماموران پلیس شهر مینیاپولیس، مقام‌های آمریکایی افسر پلیسی که با زانویش را روی گردن فلوید گذاشته بود، تحت مراقبت‌های ویژه امنیتی قرار گرفت.

اخبار بین الملل- به نوشته نیویورک پست، شبکه تلویزیونی «کِی‌اِس‌‌تی‌پی» گزارش داد که مقام‌های آمریکایی افسر پلیس شهر مینیاپولیس را که با گذاشتن زانو روی گردن جورج فلوید موجب مرگ این شهروند سیاه پوست آمریکایی شد، به یک زندان فوق امنیتی منتقل کردند.

«دِرِک چائووین» افسر پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس با رفتاری خشونت‌آمیز به مدت حدود 9 دقیقه با زانو روی گردن جورج فلوید فشار آورده بود تا در نهایت این شهروند سیاه پوست آمریکایی جان بدهد.

آخرین حرف‌هایی که از فلوید قبل از مرگش شنیده شد، ناله‌های او خطاب به ماموران پلیس بود. او به آنها گفته بود: «من نمی‌توانم نفس بکشم».

طبق گزارش شبکه «کِی‌اِس‌‌تی‌پی»، چائووین که روز جمعه بعد از اعتراضات گسترده در آمریکا به قتل نژادپرستانه فلوید بازداشت شد، در ابتدا به زندان «رمزی کانتی» منتقل شد. 

بنا بر گزارش این رسانه، افسر پلیس قاتل جورج فلوید یکشنبه بعد ازظهر (به وقت محلی مینه‌سوتا) زندان «هنپین کانتی» منتقل شد و از آن زمان به مرکز بازپروری  «اوک پارک هایتس» فرستاده شده است

بنا بر اعلام یک منبع مرکز بازپروری ایالت مینه‌سوتا، «در نظام مرکز بازپروری مینه‌سوتا، (مرکز) اوک پارک هایتس در بالاترین سطح (امنیتی) قرار دارد...برخی از زندانیان به سطح بالاتری از امنیت نیاز دارند».

به دنبال بروز اعتراضات سراسری در نتیجه انتشار ویدئوی رفتار خشن دِرِک چائووین و چند افسر پلیس شهر مینیاپولیس با جورج فلوید که به فوت او منجر شد، چائووین و سه افسر پلیس از کار برکنار شدند و چائووین به قتل از نوع درجه سه متهم شد.