دولت برای جبران برده‌داری به سیاه‌پوستان غرامت بدهد

روبرت جانسون، میلیاردر آمریکایی، از دولت آمریکا خواست به دلیل ۲۰۰ سال برده‌داری ، به تمامی آفریقایی‌تبار‌های آمریکایی ۱۴ هزار میلیارد دلار غرامت پرداخت شود. او با اشاره به اعتراضات شدیدی که در پی مرگ جرج فلوید، شهروند سیاه‌پوستی که به دست پلیس به قتل رسید، بسیاری از شهر‌های آمریکا را فرا گرفته، این پیشنهاد را مطرح کرده است.

اخبار بین الملل-از نظر بنیانگذار بلک اینترمنت تلویزیون، این میزان پول به بهبود کارآفرینی در جامعه  و همزمان بهبود اقتصاد ملی منتهی شود.

جانسون تاکید کرد که برای جبران ۲۰۰ سال برده‌داری، هیچ اقدامی انجام نگرفته است. او در مصاحبه با شبکه تلویزیون سی‌ان‌بی‌سی گفت: «خودداری از دسترسی به آموزش که اولین نیاز برای کسب درآمد قلمداد می‌شود، راهی برای انتقال ثروت است.»

او افزود پرداخت خسارت به دلیل وجود محرومیت از برخی حقوق، امری عادی برای یک جامعه سرمایه‌داری است.

جانسون ضمن تاکید بر پرداخت غرامت به صورت نقدی، گفت که خواستار ارائه برنامه‌ای جدید برای تامین بودجه به این منظور نیست. وی گفت: این (پرداخت غرامت) اساس سرمایه‌داری است.

انتشار تصاویر ویدئویی از مرگ جورج فلوید، مرد سیاه‌پوست ۴۶ ساله آمریکایی، به علت نژادپرستی و خشونت‌طلبی پلیس آمریکا موجی از اعتراض را در این کشور برانگیخته است. این تصاویر نشان می‌دهد که جورج فلوید در نتیجه رفتار خشونت‌بار پلیس آمریکایی جان خود را از دست می‌دهد. او پیش از مرگ از مامور پلیس که زانویش را روی گردن او فشار می‌داد، خواسته بود که به او اجازه تنفس بدهد.