پلیس آمریکا از مهماتی استفاده کرد که افراد را به شدت مجروح می‌کند

پلیس آستین در تگزاس در طول اعتراضات اخیر علیه خشونت پلیس، از انواع مختلف مهماتی استفاده کرده است که افراد را به شدت مجروح می‌کنند.

اخبار بین الملل-بر اساس دستورالعمل‌های اداره پلیس ، اسلحه‌هایی که گلوله‌های پلاستیکی و مشابه آن را شلیک می‌کنند، موجب مرگ یا جراحت جدی نمی‌شوند. اما جاستین هووِل ۲۰ ساله یکی از کسانی است که به شدت بر اثر شلیک این گلوله‌ها مجروح شد. براد آیالا ۱۶ ساله هم  از ناحیه سر هدف این گلوله‌ها قرار گرفت و دچار شکستگی شد.

در این اعتراضات بسیاری از افرادی هم که تجمع مردم را تماشا می‌کردند، هدف قرار گرفتند. یکی از این افراد از ناحیه دست دچار شکستگی شد.

مرکز فوریت‌های آستین تا پنجم ژوئن، ۵۳ مورد از مراجعانی را ثبت کرده است که به علت مجروح شدن با این سلاح‌های به ظاهر «کمتر مرگبار» مجروح شده‌اند.

با گذشت بیش از ۱۰ روز از قتل بی‌رحمانه جورج فلوید، سیاه‌پوست آمریکایی‌تبار به دست پلیس شهر مینیاپولیس، شهرها و ایالت‌های مختلف آمریکا همچنان صحنه اعتراضات به نژادپرستی است. 

این اعتراضات به کشورهای دیگر همچون کانادا، آرژانتین، اتریش، فرانسه و ... نیز رسیده است.

پلیس آمریکا برای سرکوب معترضان به روش‌های غیراخلاقی و غیرانسانی مختلفی همچون زیر گرفتن افراد با ماشین و تیراندازی مستقیم روی آورده است.

پلیس شهر مینیاپولیس جورج فلوید، شهروند بی‌دفاع سیاه‌پوست را که مدعی بود «کلاهبرداری» کرده به شکل فجیعی خفه کرد و به قتل رساند. طبق ویدئویی که از قتل این تبعه سیاه‌پوست آمریکا منتشر شده، پلیس پس از توقف، او را به زمین می‌زند و در حالی که بر گردن او زانو زده است، دستانش را از پشت می‌بندد. در این لحظه فلوید فریاد می‌زند که نمی‌تواند «نفس بکشد» و التماس می‌کند که او را نکشند. اما بی‌توجهی پلیس به او و فشاری که به گردنش وارد می‌شود باعث خفگی این شهروند بی‌دفاع می‌شود.