تظاهرات در برزیل علیه تبعیض‌نژادی و سیاست‌های بولسونارو

صدها نفر از مردم برزیل در راستای تقویت دموکراسی و همچنین علیه تبعیض‌نژادی و سیاست‌های ژائیر بولسونارو رییس جمهوری این کشور تظاهرات کردند.

اخبار بین الملل-معترضان در این تظاهرات شعارهایی همچون" همه ما در مسیر دموکراسی"، "علیه تبعیض‌نژادی و فاشیسم" و " تروریسم سیاست ویران‌گر دولت بولسونارو" سر دادند.

همچنین شمار دیگری از معترضان با هدف گرامی داشت یاد جورج فلوید سیاهپوست آمریکایی که توسط پلیس این کشور کشته شد، لباس و ماسک های مشکی بر تن داشتند.

معترضان همچنین در این تظاهرات علیه سیاست‌های تبعیض‌نژادی دولت بولسونارو، مدیریت اوضاع کرونایی و خشونت علیه زنان دست به تظاهرات زدند.

در شهر ریودوژانیرو نیز گردهمایی اعتراضی علیه دولت برگزار شد.

همزمان با تداوم شمار مبتلایان به کرونا در برزیل، نگرانی‌ها نسبت به وخامت اوضاع در این کشور افزایش یافته و به نظر می‌رسد که برزیل در حال ورود به هفته وخیم دیگری است. در این میان فشارها علیه ژائیر بولسونارو رو به افزایش بوده و مشخص نیست که آیا وی می‌تواند از این فشارها جان سالم به در ببرد یا مجبور به استعفا می‌شود.

به رغم اینکه اتخاذ تدابیر مختلف برای مهار کرونا در برزیل، دولت این کشور نتوانسته عملکرد موثری در این زمینه داشته باشد و بیشتر کارشناسان سوءمدیریت بولسونارو را یکی از عوامل اصلی گسترش شدید کرونا در برزیل می‌دانند.

از زمان آغاز شیوع کرونا در برزیل، ریس‌جمهوری این کشور در قبال این چالش جهانی رویکرد جدی در پیش نگرفته و همین امر موجب بروز اختلافات در میان مقامات برای مهار این ویروس شد.

اکنون حزب کارگران برزیل که مخالف بولسونارو است، درصدد آغاز فرآیند استیضاح رئیس جمهوری به دلیل سوء مدیریت در مقابله با بحران کروناست.

پیش از این گزارش شده بود که حزب کارگران قرار است درخواست رسمی خود را برای آغاز فرآیند استیضاح بولسونارو به مجلس نمایندگان این کشور ارائه کند.