زمان درمان زخم عمیق نژادپرستی در آمریکا فرا رسید

 «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد فعلی دموکرات‌ها در رقابت‌های ریاست جمهوری ۲۰۲۰ این کشور، گفت زمان آن است که زخم عمیق و باز نژادپرستی سازمان یافته در آمریکا درمان شود.

اخبار بین الملل-وی افزود: البته این کار آسان و ساده نخواهد بود. اگر ما اجازه دهیم که این زخم بار دیگر سر باز کند، بدون اینکه جراحات بنیادی آن را از بین ببریم، و واقعا آن را درمان نکنیم، کل کشور را در معرض خطر قرار می‌دهیم.

بایدن تاکید کرد: به این علت است که من به رقابت‌های ریاست جمهوری پیوسته‌ام. من در کنار هر دموکراتی ایستاده‌ام که با ماموریت ما در کنار زدن ترامپ و بازگرداندن رهبری واقعی به کاخ سفید همراه است. اما ما باید کاری بیش از شکست دادن دونالد ترامپ انجام دهیم. ما باید اکثریت خود را در مجلس نمایندگان حفظ کنیم و در سنا پیروز شویم. ما باید در مجلس تگزاس پیروز شویم. ما باید هدایت و اجرای تغییری معنادار را برای همه افراد آسیب دیده در سراسر این کشور بر عهده بگیریم.

اعتراضات سراسری مردم آمریکا به نژادپرستی و خشونت پلیس ، وارد سیزدهمین روز خود شده است.

این اعتراضات در پی انتشار تصاویر ویدئویی از مرگ جورج فلوید، سیاه‌پوست آمریکایی، به دست پلیس آمریکا صورت می‌گیرد. این تصاویر نشان می‌دهد که فلوید در نتیجه رفتار خشونت‌بار پلیس جان خود را از دست می‌دهد. او پیش از مرگ از مامور پلیس که زانویش را روی گردن او فشار می‌داد، خواسته بود که به او اجازه تنفس بدهد.

در تظاهرات مردم در نقاط مختلف آمریکا از جمله پایتخت، پلیس از گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک‌آور علیه معترضان استفاده کرده است.

در همین حال در خارج از آمریکا مردم بسیاری از کشور‌های جهان با حضور در تظاهرات و تجمعات گسترده مقابل سفارت این کشور در کشور‌های خود، تبعیض نژادی نظام‌مند دولت آمریکا بر ضد سیاه‌پوستان را تقبیح کردند.