تایید سرکوب معترضان با اسپری فلفل توسط سرویس مخفی آمریکا

با شدت گرفتن انتقادها درباره توسل به خشونت برای سرکوب کردن معترضان به قتل نژادپرستانه «جورج فلوید»، سرویس مخفی آمریکا سرکوب معترضان با استفاده از اسپری فلفل در جریان بازدید جنجالی رئیس‌جمهور از یک کلیسا را تایید کرد.

اخبار بین الملل-این نهاد امنیتی که هفته گذشته گزارش‌ها درباره استفاده نیروهایش علیه معترضان در جریان سرکوب هفته گذشته معترضان در نزدیکی «میدان لافایت» پایتخت آمریکا را رد کرده بود، حالا قبول کرده که علیه معترضان از گاز اشک آور و گاز فلفل استفاده شده بود.

به نوشته «هیل»، سرویس مخفی آمریکا از بیانیه هفته گذشته خود که ادعا کرده بود مامورانش دوشنبه هفته گذشته از گاز اشک آور یا اسپری فلفل علیه معترضان در نزدیکی میدان لافایت استفاده نکردند، عقب نشینی کرد.

بنا بر گزارش این رسانه، هم سرویس مخفی آمریکا و هم «پلیس پارک ایالات متحده» پیشتر گزارش رسانه‌های آمریکایی درباره توسل به زور نیروهایشان برای سرکوب معترضان را رد کرده بودند.

سرویس مخفی آمریکا عصر شنبه (دیروز) به وقت محلی آمریکا با «اصلاح» بیانیه قبلی خودش اعلام کرد، یک مامور سرویس مخفی این کشور اول ژوئن در تلاشها برای تامین امنیت در نزدیکی میدان لافایت از اسپری فلفل استفاده کرد».

دموکرات‌های کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا که اکثریت این مجلس از آن حزب آنها است، تحقیق درباره علت استفاده از مواد شیمیایی برای پاکسازی معترضان را آغاز کردند.

سرکوب معترضان آمریکایی در نزدیکی این میدان به منظور پاکسازی منطقه برای بازدید دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از کلیسای «سنت جانز» و گرفتن عکس یادگاری، طی روزهای اخیر بسیار جنجالی شده است.

استفاده از نیروهای نظامی و امنیتی برای سرکوب معترضان آمریکایی و همچنین حضور «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح این کشور در جریان بازدید ترامپ از کلیسا تا حدی جنجال آفرین شد که او از حضور خود عذرخواهی کرد.

پیش از این در خبرها آمده بود، سرویس مخفی آمریکا که وظیفه حفاظت از جان رئیس‌جمهور آمریکا و خانواده او را به عهده دارد تمامی خیابان‌های منتهی به چهار طرف کاخ سفید را مسدود کرده است