حمله هوایی ترکیه به عراق

در حالی که مقامات عراقی حملات ترکیه به مناطق شمالی عراق را محکوم کرده‌اند، جنگنده‌های ارتش ترکیه حمله  هوایی را به روستای مرزی پیرسفی در شمال استان دهوک در منطقه کردستان عراق ترتیب دادند.

اخبار بین الملل-بشیر خلیل الحداد، معاون پارلمان عراق طی اظهاراتی در روز شنبه از ترکیه خواست تا بمباران مناطق مرزی در اقلیم کردستان عراق را فورا متوقف کند. وی گفت که این حملات باعث خسارت شدید به جان و مال مردم و همچنین باعث وحشت و ترس در بین شهروندان غیرنظامی ساکن در آن مناطق شده است.

الحداد طی بیانیه‌ای، افزود: «ادامه مداخلات نظامی ترکیه در سرزمین‌های اقلیم کردستان عراق باعث افزایش تنش‌های منطقه می‌شود و تأثیر منفی بر روابط دو کشور همسایه می‌گذارد. بنابراین ما از دولت عراق می‌خواهیم تا اقدامات لازم را برای جلوگیری از ادامه حملات انجام دهد و از مرز‌ها و حاکمیت عراق حفاظت نماید».

وی همچنین در سخنان خود از ترکیه خواست تا فوراً تمام عملیات‌های نظامی را متوقف کند و مشکلات خود را با مخالفان در منطقه کردنشین از طریق گفت‌وگو حل نماید. معاون پارلمان عراق از ترکیه خواست تا به گونه‌ای عمل کند تا به ثبات منطقه‌ای آسیبی وارد نشود، همچنین از آنکارا خواسته شده تا به زندگی غیرنظامیان بی‌گناه احترام بگذارد و حاکمیت عراق را نقض نکند.

گفتنی است، آنکارا طی روز‌های اخیر حملاتی را علیه مناطق کردنشین شمال عراق ترتیب داده است. هرچند که ترکیه اعلام کرده که تروریست‌های پ‌ک‌ک را مورد حمله قرار داده، بغداد نسبت به نقض حاکمیت ارضی عراق، نارضایتی خود را بیان کرده است.