آزمایش واکسن کرونا در ژاپن

با شروع آزمایش واکسن کرونا در ژاپن ، این کشور هم به جمع کشورهای دیگری پیوست که پیشرو استفاده آزمایشی از این واکسن در جهان هستند.

اخبار بین الملل-آزمایش واکسن کرونا که از نوع واکسن های تجزیه و تحلیل ژنتیکی است و بر همان اساس تحقیق و تولید شده است از امروز سه شنبه در شهر اوزاکا شروع شده است.

«کن ایشی» از دانشگاه توکیو در مصاحبه ای خاطر نشان کرد که چنین تحقیقاتی روی واکسن های مشابه از سال های ۱۹۹۰ بیشتر انجام شده است این واکسن ها روی حیوانات آزمایش شده و نتایج منفی هم نداشته است.

افزون بر این، چنین واکسن هایی می تواند با سرعت بیشتر و با هزینه کمتری تهیه شود و برای همین محققان ژاپنی در تلاش هستند تا بسرعت این واکسن را مورد آزمایش قرار دهند.

فعلا واکسن مذکور در بیمارستان شهر اوزاکا روی ۳۰ نفر آزمایش می شود و سپس تعداد آزمایش دهندگان در ماه اکتبر به ۵۰۰ نفر می رسد و اگر واکسن مورد تایید قرار گیرد مارس سال آینده می تواند برای ۲۰۰ هزار نفر تولید و استفاده شود.

گزارش می افزاید که اصولا برای تولید یک واکسن زمانی بین ۵ تا ۱۰ سال نیاز است ولی در برخی موارد مانند بیماری ایدز و اچ آی وی محققان با گذشت ۳۰ سال هنوز نتوانسته اند واکسن موثری تولید کنند.

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی ۱۴۰ واکسن تولید شده است که از میان آنها ۱۶ واکسن مورد تایید برای آزمایش های کلینیکی قرار گرفته است چین،  آمریکا و اروپا پیشرو دیگران در ساخت واکسن برای درمان کرونا هستند.