هزینه بالای استقرار قوای آمریکا در خاک آلمان

تازه ترین داده‌های وزارت دارایی آلمان نشان می‌دهد که این کشور در یک دهه برای استقرار نظامیان آمریکا در خاک خود یک میلیارد یورو هزینه کرده است.

اخبار بین الملل- به نوشته وبگاه «اکسپکت» از این مبلغ حدود 649 میلیون یورو هزینه ساخت و سازهای لازم و 334 میلیون یورو هزینه دفاعی استقرار نیروهای آمریکا در آلمان بوده است. این در حالی است که بر اساس برآوردهای وزارت دفاع آمریکا این هزینه تنها در سال 2020 بالغ بر 8.1 میلیارد دلار میشود و آلمان سال گذشته تنها 132.4 میلیون یورو از آنرا پرداخت کرد.

اینک حدود 35 هزار نظامی آمریکا در آلمان مستقرند. این نظامیان در پایگاههای «اشتوتگارت»،«ویزبادن» و  «گرافنهور»  هستند  که البته برخی آنها مرکز فرماندهی آمریکا در اروپا نیز محسوب میشوند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به تازگی از خروج  9500 تن از نظامیان خود از آلمان خبر داد. ترامپ مدعی است که هزینه استقرار قوای آمریکا در آلمان بسیار بالاست. گفته میشود وجود این نیروها در خاک آلمان برای این کشور منافع اقتصادی داشته و موجب اشتغال 7200 تن آلمانی در پایگاهها و مراکز حضور نیروهای آمریکایی در این کشور شده است.

ترامپ پیشتر در سخنانی گفته بود: «ما در حال حفاظت از آلمان هستیم اما آنها تخلف مالی دارند. این هیچ معنایی ندارد. بنابراین من می‌گویم که قصد داریم تا تعداد نظامیان در آلمان را تا ۲۵ هزار نفر کاهش دهیم.

جاناتان هافمن» دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور عمومی روز سه شنبه گفت که وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش روز گذشته درباره طرح‌های بازاستقرار ۹۵۰۰ نظامی از آلمان به رئیس جمهور گزارش ارائه کردند.»