افزایش شدید آمار کرونا و تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های ۱۱ ایالت آمریکا

با شدت گرفتن همه‌گیری ویروس کرونا در آمریکا ، دستکم ۳۱ ایالت گزارش داده‌اند که شمار مبتلایان به کرونا در آن‌ها در طول هفته گذشته افزایش چشمگیری داشته و در این میان دستکم ۱۱ ایالت گفته اند بیمارستان‌ها دیگر ظرفیت پذیرش بیمار را ندارند.

اخبار بین الملل-در شرایطی که همه گیری ویروس کرونا بسیاری از ایالت‌های آمریکا را در وضع بحرانی قرار داده است، مدیر مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها اعلام کرد هنوز بدبختی اصلی آمریکایی‌ها شروع نشده است. مدیر مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها گفت: پاییز و زمستان سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ شاید با دشوارترین شرایطی روبه‌رو شویم که تاکنون در بهداشت عمومی آمریکا تجربه کرده‌ایم. جلوگیری از وارد شدن فشار بیش از اندازه بر نظام خدمات درمانی خیلی اهمیت دارد.

مسئولان آمریکایی گفتند: ما درخواست‌هایی داشته‌ایم مبنی بر اینکه کامیون‌های یخچال‌دار به برخی ایالت‌ها فرستاده شود، زیرا سردخانه‌ها دیگر ظرفیت پذیرش جسد ندارند. شاید در موقعیتی قرار بگیریم که برای استفاده بیماران از دستگاه تنفسی مجبور شویم بین بد و بدتر یکی را انتخاب کنیم.

مرگ به علت ابتلا به بیماری کووید - ۱۹ در ایالت فلوریدا به نقطه اوج رسیده است و در یک روز ۹ هزار و ۲۰۰ نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند. دستکم ۵۴ بیمارستان در ایالت فلوریدا اعلام کردند ظرفیت پذیرش بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه آن‌ها پر شده است و دیگر هیچ بیماری پذیرش نمی‌کنند.

ران دوسانتس، فرماندار فلوریدا در دیدار با مقامات محلی میامی به افزایش نتیجه مثبت آزمایش ویروس کرونا میان جوانان اشاره کرد و گفت: «نخستین ترکیب جمعیتی که تاکنون پاسخ آزمایش آن‌ها مثبت بوده است، بین ۲۵ تا ۳۴ سال دارند. البته این ترکیب جمعیتی با خطر کمتری روبه‌رو هستند، اما در عین حال ویروس را با شتاب به دیگر افراد منتقل می‌کنند.» اما دکتر آنتونی فائوچی، کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی و واگیردار گفته است علت افزایش شمار ابتلا به ویروس کرونا میان این گروه سنی مشخص را می‌توان بازگشایی زودهنگام کسب و کار‌ها در فلوریدا دانست.