تبریک عید قربان توسط رهبر انصارالله یمن

سید عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله یمن با فرارسیدن عید سعید قربان ، در بیانیه‌ای این عید را به ملت این کشور، رزمندگان جبهه‌های نبرد و نیز امت اسلامی تبریک گفت.

اخبار بین الملل- سید عبدالملک حوثی در این بیانیه با انتقاد از لغو شدن برنامه حج امسال از سوی عربستان سعودی گفبت: «عید امسال در سایه اتفاقات مهمی که امت اسلامی با آن روبه روست آمده است که از جمله توفق حج و تبدیل آن به یک مناسبت نمادین است.»

وی افزود: «محدودیت مراسم حج به تعدادی بسیار کم از کشوری واحد مخافت صریح با متون قرآنی و نقض آشکار یکی از واجبات است. منع مسلمانان دیگر کشور‌های اسلامی از ادای مناسک حج امسال اقدامی غیرقانونی است.»

رهبر انصارالله یمن گفت: «این تصمیم جنایتی بزرگ و آشکا علیه یکی از بزرگترین ارکان اسلام، بیت الله الحرام، مشاعر مقدسه و امت اسلامی است. آنچه امسال روی داده اقدامی خطرناک به تمام معناست و هدف آن اسیب رساندن به فریضه بزرگ حج است.»

سید عبدالملک بدرالدین الحوثی با اعلام اینکه در گذشته و معاصر بسیار اتفاق افتاده است که بیماری همه‌گیر شیوع داشته، اما هیچگاه به خاطر آن حج بیت الله الحرام از دیگر کشور‌ها تعطیل نشده است، گفت: «با وجود امکانات پزشکی امکان هماهنگی و همکاری میان کشور‌های اسلامی برای انجام اقدامات بهداشتی لازم و ادای فریضه حج با توکل برخدا وجود داشت. این تصمیم عربستان اهانت آن به دین اسلام و شعایر و مقدسات را نمایان می‌سازد.»

رهبر انصارالله گفت: «این تصمیم عربستان نشان می‌دهد که این کشور چگونه از دشمنان اسلام و متحدین آمریکایی و اسرائیلی خود تاثیر پذیرفته است. رژیم سعودی به آنچه هیئت هیئت رفاهی نامیده اجازه داده است تا ارزش‌های اخلاقی و اسلامی را ویران کند؛ آیا از سرگیری فعالیت‌های این هیئت با وجود ویروس کرونا مشکلی نداشته است؟»

عبدالملک الحوثی با اعلام اینکه این جنایت علیه اسلام و شعایر آن شاه‌بیت دیگر جنایت‌های رژیم سعودی از جمله توطئه علیه مسجد الاقصی، مقدسات در فلسطین و ملت مظلوم این کشور است، افزود: «از جمله جنایت‌های بزرگ عربستان تجاوز ظالمانه و وحشیانه علیه مردم یمن تحت اشراف آمریکا با همکاری اسرائیل و تفرقه افکنی میان مسلمانان است.»

رهبر انصارالله یمن گفت: «ما در این روز بزرگ به درگاه خداوند از جنایت‌های رژیم سعودی و اقدامات باطل آن از جمله تعطیلی حج اعلام برائت می‌کنیم. ما جنایت عربستان در تعطیلی حج و دیگر جنایت‌های آن علیه مسلمان در کشور‌های اسلامی را محکوم و تقبیح می‌کنیم. از مسلمانان می‌خواهیم تا برای اعمال فشار علیه رژیم سعودی و ممانعت از اتخاذ تصمیمات غیرقانونی علیه بیت الله الحرام، شعایر حج و عمره تلاش کنند.»

سید عبدالملک بدرالدین الحوثی با بیان اینکه  عید قربان باید ایستگاه تربیتی و ایمانی عالی باشد که ارتباط با انبیاء الهی را به عنوان یک اسوه و رهبر جامعه اسلامی تقویت کند، تاکید کرد: «باید از تکبیر که یکی از مفیدترین اذکار در این ایام مبارک است برای تحکیم عظمت و قدرت خداوند استفاده شود. تکبیر احساس قدرت الهی را تقویت و طاغوت و استکبار را که در مقابل خدای قادر متعال هیچ چیزی نیستند را تقویت می‌کند.»

رهبر انصارالله یمن در پایان تاکید کرد: «با توکل بر خدا و پایبندی به آموزه‌های او مستضعفان می‌توانند از یوغ استکبار رهایی یابند و با شر و فساد آن مقابله کنند. عید قربان مناسبتی سرشار از ارزش‌ها و اخلاق کریمانه است و بر همدوشی اجتماعی، تقویت روابط برادرانه و کمک به فقرا تاکید می‌کند.»