«ترامپ» در لاک دفاعی فرو رفت

فصل مبارزات انتخاباتی در آمریکا فرا رسیده است، در آستانه انتخابات میان دوره‌ای آمریکا در نوامبر سال ۲۰۱۸، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعزام بیش از ۵ هزار نیرو به مرز مکزیک را ضروری اعلام کرد. وی تاکید می‌کرد آمریکا با تهدید کاروان‌های مهاجران رو به رو است. 

اخبار بین الملل - دو سال پس از آن، رئیس‌جمهور آمریکا تلاش می‌کند تا با استفاده از ناآرامی‌های همراه با اعتراضات به خشونت‌های پلیس در پورتلند در اورگن بار دیگر رویکرد جدی خود را به نمایش بگذارد. به این ترتیب با مجوز وزیر دادگستری و وزیر امنیت داخلی، سمتی که پس از حملات ۱۱ سپتامبر ایجاد شد، نیرو‌های فدرال با هدف حمایت از ساختمان‌های فدرال به منطقه اعزام شدند. اما نتیجه بسیار جالب بود. به جای آنکه آرامش حاکم شود، این نیرو‌های امنیتی بیشتر خشم مردم را برانگیختند. به گونه‌ای که در حال حاضر خروج آن‌ها از پورتلند به عنوان تنها راه برای برقراری آرامش در نظر گرفته می‌شود.

لوموند در ادامه می‌نویسد: پس از کشته شدن جورج فلوید سیاه پوست در مینیاپولیس زیر زانوی یک پلیس سفید پوست، غارتگری‌ها و اقدامات خرابکارانه در کنار اعتراضات مسالمت آمیز موجب شد دونالد ترامپ اول ژوئن خود را به عنوان رئیس جمهور نظم و قانون معرفی کند و شعار ریچارد نیکسون، رئیس جمهور اسبق آمریکا را در پیش بگیرد که در پی شورش‌های ناشی از قتل مارتین لوترکینگ در سال ۱۹۶۸ مطرح کرده بود. اما رئیس جمهور آمریکا با متفرق کردن تظاهرات مسالمت آمیز در حوالی کاخ سفید و در دست گرفتن یک انجیل در برابر کلیسایی که شب قبل در اعتراضات اندکی آسیب دیده بود بار دیگر به تردید‌ها در مورد راستی و صداقت خود دامن زد.

استقرار نیرو‌های فدرال در پورتلند هم به عنوان اقدامی انحرافی در مقابل اصلی‌ترین عوامل نگرانی شهروندان در نظر گرفته می‌شود. همه‌گیری کووید-۱۹ در آمریکا تا کنون بیش از ۱۵۰ هزار کشته برجای گذاشته است و این اصلی‌ترین عامل نگرانی مردم این کشور است.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از دیدگاه اکثر شرکت‌کنندگان در نظرسنجی نامزد بهتری برای انتخابات و حتی برای تامین امنیت آمریکایی هاست. در نهایت این قدرت نمایی در واقع اعتراف به ضعف در برابر اوضاعی است که به سختی قابل کنترل است. دونالد ترامپ با معرفی خود به عنوان رئیس جمهور هرج و مرج حالا برای انتخابات سوم نوامبر در لاک دفاعی رفته است.