پیام علمای اهل سنت کشور به اندیشمندان جهان اسلام درباره توافق امارات - اسرائیل

در پی تلاش‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای تسهیل روند عادی‌سازی روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی، پنجشنبه 23 مردادماه، دو طرف  بر سر عادی سازی کامل روابط دیپلماتیک به توافق رسیدند.

اخبار بین الملل- اقدام امارات برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی با محکومیت بسیاری از کشورهای اسلامی و گروه‌های مقاومت فلسطینی همراه شده است.

علمای اهل سنت کشورمان امروز در بیانیه ای ضمن محکوم کردن این اقدام امارات، تاکید کردند:

"ما علمای اهل سنت ایران ضمن محکومیت آغاز ارتباط رسمی امارات متحده عربی با رژیم غاصب اسرائیل و ابراز همدردی با قاطبه مردم مظلوم فلسطین، از علمای جهان اسلام می خواهیم با عمل به رسالت دینی و انسانی خود ضمن تقبیح این توافق ننگین و شرم آور، بر ایجاد وحدت و جلوگیری از تفرقه و از هم گسستگی مذهبی در جهان اسلام تاکید کرده و با شناساندن هر چه بیشتر سیاستهای آمریکای جنایت پیشه و رژیم کودک کش اسرائیل؛ امت اسلامی را به هوشیاری کامل و ایستادگی پای آرمان مشترک فلسطین عزیز فراخوانند."

متن کامل بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یا ایَّها الذینَ آمَنوا لا تَتَوَلَّوا قَوماً غَضِبَ اللهُ عَلَیهِم قَد یَئِسوا مِنَ الاخِرَهِ کَما یَئِسَ الکُفّارُ مِن اَصحابِ القُبُورِ (آیه 13 سوره ممتحنه)

علمای گرانقدر و اندیشمندان فرهیخته جهان اسلام     

سلام علیکم

خبر توافق ننگین دولت امارات با رژیم غاصب صهیونیستی با هدف برقراری روابط رسمی و دیپلماتیک، قلب تمام مسلمانان جهان را به درد آورد و نام امارات متحده عربی را در اذهان آزادیخواهان عالم به امارات متحده عبری تغییر داد.

خیانت های پی در پی برخی حکام جهان اسلام و توافقات ننگین و توطئه های آمریکایی، عبری و عربی اگر چه ضربه ای بر پیکره اسلام، شرافت و انسانیت است لکن موضوع دفاع از فلسطین مظلوم و قدس شریف آرمان مشترک امت اسلامی است و با این تحرکات مذبوحانه، ذره ای تردید و خلل در اراده امت اسلامی پیش نخواهد آمد.

رژیم اشغالگر صهیونیست بیش از هشتاد سال است که با غصب و غارت و سرکوب ، ملت مظلوم فلسطین را از حقوق اولیه خود محروم ساخته و قبله اول مسلمین را به اسارت گرفته است.

استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل در این سالهای طولانی لحظه ای از توطئه و شرارت در راستای  هویت زدایی از قدس شریف و اسلامیت سرزمین پیامبران بزرگ الهی یعنی فلسطین عزیز دست برنداشته و در این میان خیانت برخی سردمداران کشورهای اسلامی آتش این فتنه بزرگ را شعله ور تر ساخته و مظلومیت فلسطین و مردم شریف اش را صد چندان کرده است.

ننگ بر خیانتکارانی که با سرسخت ترین  دشمنان اسلام و پیامبر اسلام صلوات الله علیه دست دوستی می دهند و مُهر خودفروشی و تسلیم را تا ابد بر پیشانی خود می زنند.

ما علمای اهل سنت ایران ضمن محکومیت آغاز ارتباط رسمی امارات متحده عربی با رژیم غاصب اسرائیل و ابراز همدردی با قاطبه مردم مظلوم فلسطین، از علمای جهان اسلام می خواهیم با عمل به رسالت دینی و انسانی خود ضمن تقبیح این توافق ننگین و شرم آور، بر ایجاد وحدت و جلوگیری از تفرقه و از هم گسستگی مذهبی در جهان اسلام تاکید کرده و با شناساندن هر چه بیشتر سیاستهای آمریکای جنایت پیشه و رژیم کودک کش اسرائیل؛ امت اسلامی را به هوشیاری کامل و ایستادگی پای آرمان مشترک فلسطین عزیز فراخوانند.

همچنین با حمایت از سیاست های کلان نظام جمهوری اسلامی در عدم به رسمیت شناختن رژیم نامشروع اسرائیل و دعوت مردم قهرمان فلسطین به پایمردی ، صبر و مجاهدت خستگی ناپذیر در مبارزه با رژیم اشغالگر قدس، ضرورت ایفای نقش سازنده و دفاع از مظلوم و جلوگیری از بدنامی تاریخی را به برخی حکام کشورهای اسلامی یادآور می شویم.

انتظار می رود قاطبه امت اسلامی در معیّت روحانیت متعهد و آگاه ، در حمایت از فلسطین و حقوق مردم مظلوم آن،به پا خواسته و با اتخاذ یک تصمیم قاطع، اجازه ندهند خیانت های فضاحت بار برخی دولت های مرتجع ، خون شهدا و رنج هشتاد ساله ی  مجاهدان فی سبیل الله را هدر دهد.

باشد که بزودی با شکل گیری امت واحده اسلامی حول محور قرآن و آرمان های مشترک از جمله آرمان قدس شریف، تمدن نوین اسلامی شکل گرفته و پرچم پر افتخار لااله الا الله در سرتا سر گیتی به اهتزار در آید.

جمعی از علمای دینی و اعضای شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت ، ائمه جمعه،

مدیران و مدرسین مدارس علوم دینی و اعضای شوراهای افتاء و روحانیت  اهل سنت ایران